1. hoofdzakelijk AV stand, bij flitsen M
2. Iso instelling, ik ben niet bang van hoge iso's, op pc valt ruis soms sterk op, eenmaal je die foto's afdrukt valt dit meestal heel goed mee!
3. Steeds in Raw
4. Witbalans , altijd grijskaart bij, vroeger had ik de 20D en ik merk dat m'n 30D die ik nu heb qua auto witbalans niet te vertrouwen is.
5. Belichtingscompensatie
Verder dikwijls mirror lock up als ik bij geen al te best licht op statief met 600mm bezig ben , sluiter synchro bij flitsen , spotmeting veel bij vogelfotografie... t'is veel experimenteren maar eenmaal onder de knie valt het allemaal best mee
Welke extra mogelijkheden gebruik jij het meest?
Die mirror lock up mis ik wel een beetje.
Ik hoop dat het bij de vervanger van de 30D( de 40D!!) er op zit want anders zal ik in de toekomst toch naar een van de 1D serie moeten gaan.
B
Ik hoop dat het bij de vervanger van de 30D( de 40D!!) er op zit want anders zal ik in de toekomst toch naar een van de 1D serie moeten gaan.
B
- Ryan Debacker
b j van houten schreef:Die mirror lock up mis ik wel een beetje.
B
Zit die dan niet op een 350 of 400D misschien

Die 1D zegt me weinig, op zich een dijk van een camera maar geen ding om een middag mee rond je nek te lopen... Wel een pak betere AF en 8f/sec maar op zich is een 30D in combinatie met goede F2.8 lenzen ook een retesnel ding hoor !
Zit niet op de 400D die ik heb en volgens mij ook niet op de 350.
Op de 300D kon je hem achteraf wel zetten via de Undutchables hack.
Werkte wel lekker moet ik zeggen en mis het op mijn 400 nu wel.
Toch de 40D kopen dan deze zomer of de 30D want die word dan lekker goedkoop
Op de 300D kon je hem achteraf wel zetten via de Undutchables hack.
Werkte wel lekker moet ik zeggen en mis het op mijn 400 nu wel.
Toch de 40D kopen dan deze zomer of de 30D want die word dan lekker goedkoop

Trouwens die 300L F4 is op mijn 400 ook rete snel hoor.
Moet nog wel ff aan hem wennen.
Moet nog wel ff aan hem wennen.
- Hans Brinkel
- Contacteer:
Heb eindelijk de tijd gehad vanavond om Bas zijn fotocolums in de spiegelmagazines door te nemen
Excuses hiervoor aan Bas...want al lezende zie ik dat enkele recent geplaatste vragen voorkomen had kunnen worden door simpel het artikel te lezen.
Deel 1 was nog redelijk makkelijk, deel 2 werd al wat moeilijker.
De M stand bevalt me wel om mee te beginnen
Hoe dan ook ...heb nu kennis genomen van een aantal begrippen en ga hiermee aan de slag.
Heb nog een hele lange (hopenlijk leuke
) weg te gaan.
gr
HB
Excuses hiervoor aan Bas...want al lezende zie ik dat enkele recent geplaatste vragen voorkomen had kunnen worden door simpel het artikel te lezen.

Deel 1 was nog redelijk makkelijk, deel 2 werd al wat moeilijker.
De M stand bevalt me wel om mee te beginnen
Hoe dan ook ...heb nu kennis genomen van een aantal begrippen en ga hiermee aan de slag.
Heb nog een hele lange (hopenlijk leuke

gr
HB
Moeilijker dan deel 2 wordt het niet meer, Hans. Heb je dit allemaal door, dan heb je een prima basis. Ik heb ervoor gekozen hier snel mee te komen zodat ik er bij latere onderwerpen naar terug kan verwijzen. De freaky onderwerpen zijn meer voor de vergevorderden en horen niet in een karpermagazine. Photoshop e.d. zal ook nauwelijks aan bod komen. De gemiddelde karpervisser trekt z'n jpegs zo uit de camera. Ik zal wel beschrijven hoe je dit zo goed mogelijk doet, eventueel i.c.m. photoshop.
Gr,
Bas
Gr,
Bas
- Hans Brinkel
- Contacteer:
ok Bas..we houden het in de gaten
Waar is die fraaie beer uit jou onderschrift eigenlijk gebleven?
gr
HB
Waar is die fraaie beer uit jou onderschrift eigenlijk gebleven?
gr
HB