Beste Mensen,
Ik ben op dit moment een zoet boilierecept aan het uitdokteren maar loop tegen een onderwerp aan: de smaak.
Ik heb nu namelijk alleen een basismix met flavour en Ik zou graag een smaakmeegevend ingredient erbij willen.
Ik zat zelf te denken aan koekjesmeel.
En laatst zag ik in de raven een paar zakjes van sensas liggen : carpix, fraisix, chocolatix enzo.... In welke hoeveelheden zou ik deze moeten gebruiken , kan je ze uberhaupt wel gebruiken of kan ik toch beter gewoon het koekjesmeel gebruiken wat een stuk goedkoper is ????
Ook wil ik wat vogelzaad in mijn boilies verwerken voor de snelle uitwaseming van de olien en/of flavour.
dan zou mijn mix er zo uit zien:
~650 gram basismix (3 gelijke dln maismeel,griesmeel,soyabloem)
~250 gram smaakgevend meel ( koekjesmeel,carpix)
~100 gram vogelzaad ( bv:negerzaad)
~ 10 ml flavour(oliebasis)
~ 5ml sweetner
is dit ok? of moet er toch nog wat aan veranderen????
BOILIEMIXPERIKELEN
-
- Contacteer:
Thijs,
Koekjesmeel is bij mij favoriet, in mijn
zoete mix.
Jou mix lijkt me wel oke, Thijs!
groetjes Benny
Koekjesmeel is bij mij favoriet, in mijn
zoete mix.
Jou mix lijkt me wel oke, Thijs!
groetjes Benny
-
ik zou wat minder koekiesmeel nemen, ipv 250 gram naar 150 gram gaan, anders krijg je hele zachte boilies, sweetner is eigenlijk niet meer nodig als je koekiesmeel gebruikt.
stroopwafel meel is ook lekker!
of speculaasmeel, je kan deze 3 ook combineren in je mix.
dan heb je ook geen flavour nodig.
voor de rest is de mix ok!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chris Kroesen op 2003-01-29 18:14 ]</font>
stroopwafel meel is ook lekker!
of speculaasmeel, je kan deze 3 ook combineren in je mix.
dan heb je ook geen flavour nodig.
voor de rest is de mix ok!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chris Kroesen op 2003-01-29 18:14 ]</font>
-
- Contacteer:
Chris,
In mijn ogen kan 250gr koekjesmeel wel, maar
hoger zou ik niet gaan. De griesmeel, mais-
meel en soyabloem, laten de boilie bij
250gr koekjesmeel ook nog wel aardig goed
uitharden, wil je ze wel harder hebben voeg
dan 5% ei-albumine, eipoeder, of rijstmeel
toe, van rijstmeel kun je trouwens ook wel
iets meer van toevoegen. Ook wat langer
laten drogen kan helpen.
groetjes Benny
In mijn ogen kan 250gr koekjesmeel wel, maar
hoger zou ik niet gaan. De griesmeel, mais-
meel en soyabloem, laten de boilie bij
250gr koekjesmeel ook nog wel aardig goed
uitharden, wil je ze wel harder hebben voeg
dan 5% ei-albumine, eipoeder, of rijstmeel
toe, van rijstmeel kun je trouwens ook wel
iets meer van toevoegen. Ook wat langer
laten drogen kan helpen.
groetjes Benny
- jordyopthof
Ik heb in de boilies die ik overigens zelden maak!!! wel eens die zakjes van sensas gebruikt. Hierin heb je inderdaad die gekleurde zoete poeder fraise en chocolat.
Mijn mix was en milk mix, een melige zoete mix, die zonder al te dure shit uit potjes toch goed op smaak gebracht kan worden.
Ik deed er drie grote eetlepels in, je mix kleurt er bij de fraise een beetje rolse van.
ik weet niet of ik minder zou hebben gevangen zonder de fraise, maar het werkte dus wat geen kwaad kan....
Koekjesmeel is ook erg goed, evenals speculaaskruiden!!
Mijn mix was en milk mix, een melige zoete mix, die zonder al te dure shit uit potjes toch goed op smaak gebracht kan worden.
Ik deed er drie grote eetlepels in, je mix kleurt er bij de fraise een beetje rolse van.
ik weet niet of ik minder zou hebben gevangen zonder de fraise, maar het werkte dus wat geen kwaad kan....
Koekjesmeel is ook erg goed, evenals speculaaskruiden!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
- Thijs Tweebeeke
Ok bedankt dan wod het dus::::
~700 gram basismix (3 gelijke dln
maismeel,griesmeel,soyabloem)
~200 gram koekjesmeel
~ 10 ml Peach melba ( kevin trash)
~ 5ml sweetner
O, ja gelijk nog een nieuwe vraag: als je een siliconenspuit gebruikt als deegspuit hoe groot moet die deegspuit dan zijn?
Ik heb een roltafel voor 16 mm boilies.
~700 gram basismix (3 gelijke dln
maismeel,griesmeel,soyabloem)
~200 gram koekjesmeel
~ 10 ml Peach melba ( kevin trash)
~ 5ml sweetner
O, ja gelijk nog een nieuwe vraag: als je een siliconenspuit gebruikt als deegspuit hoe groot moet die deegspuit dan zijn?
Ik heb een roltafel voor 16 mm boilies.
- richard van der vliet
thijs,
ik zou het spuitmondje 3mm kleiner maken dan de diameter van je boilies (omdat het deeg ook nog uitzet als het uit de spuit komt)in jou geval moet het spuitmondje dus een diameter van 13 mm hebben.
oja, waar koop jij je vogelzaden?? want ik was laatst ff bij de vomar aan het rondneuzen voor boilieingredienten, en toen zag ik bij de dierenafdeling een paar zakjes vogelzaden (verschilende zaden in het zakje)alleen de prijs ben ik vergeten.
en je koekjesmeel kun je ook maken door gewoon een pakkie van die goedkope koekies te kopen in de supermarkt en die te malen (met een stamper), dit is denk ik goedkoper dan het koekjesmeel uit de viswinkel.
mvgr Richard
ik zou het spuitmondje 3mm kleiner maken dan de diameter van je boilies (omdat het deeg ook nog uitzet als het uit de spuit komt)in jou geval moet het spuitmondje dus een diameter van 13 mm hebben.
oja, waar koop jij je vogelzaden?? want ik was laatst ff bij de vomar aan het rondneuzen voor boilieingredienten, en toen zag ik bij de dierenafdeling een paar zakjes vogelzaden (verschilende zaden in het zakje)alleen de prijs ben ik vergeten.
en je koekjesmeel kun je ook maken door gewoon een pakkie van die goedkope koekies te kopen in de supermarkt en die te malen (met een stamper), dit is denk ik goedkoper dan het koekjesmeel uit de viswinkel.
mvgr Richard
- Thijs Tweebeeke
LoL
richard:
De zaden koop ik gewoon in de dierenwinkel maar ook in de supermarkt kan je deze kopen.
Ik weet niet of jouw 'koekjesmeel' goedkoper is dat van mij kost iets van 1,10 euro ofzo.
MZl
TZ

richard:
De zaden koop ik gewoon in de dierenwinkel maar ook in de supermarkt kan je deze kopen.
Ik weet niet of jouw 'koekjesmeel' goedkoper is dat van mij kost iets van 1,10 euro ofzo.
MZl
TZ
-
- Contacteer:
Je kunt koekjesmeel beter in grote balen
van 25kg kopen, dan ben je doorgaans een
stuk goedkoper uit, tenminste als je grote
hoeveelheden draait.
groetjes Benny
van 25kg kopen, dan ben je doorgaans een
stuk goedkoper uit, tenminste als je grote
hoeveelheden draait.