Bas Breetveld schreef:Verder gebruik ik nauwelijks 'extra' instellingen' en ga uit van een stevige basis. Voor je het weet ben je de weg kwijt en weet je niet meer waar je mee bezig bent. De jpeg-instellingen staan bij mij erg 'slapjes' om de boel later in photoshop bij te stellen. Pas dan vul in het aanscherpen en kleurvulling in. Was dat te veel op de camera, dan kun je nauwelijks nog terug. Extra scherp is lang niet altijd mooi. Ik streefde voorheen altijd naar de meest perfecte (lees scherpe) beelden.
Valt mij ook op dat zodra ik de foto's op de pc bekijk en met de knop "scherper maken" ik de foto's over het algemeen wel mooier vindt.
Dacht altijd dat dit "hem 'in de camera zat...stukje fotografie software doet blijkbaar ook veel
Verder vandaag wat zitten experimenteren met wat knoppen.
Naast de auto stand heeft deze sony ook autostanden voor portret, afstand, close-up, sport, zonsondergang, nachtfoto's..dit allen natuurlijk met de bijbehorende diafragme en sluitertijden.
Moet zeggen dat ze goed werken, dus waarom moeilijker doen dan nodig is
Oh ja...via een ander menukeuze knop kun je bovenstaande ook toepassen in de P/ A / S / en de M stand
Verder vandaag geleerd dat hoe meer je de telestand gebruikt, hoe meer kans op bewegings onscherpte (wat natuurlijk logisch is

)
Maar ga vooral door met het lijstje hoor...

..is verder gewoon ook leuk
Bart, picture style...ga ervan uit dat je hiermee bedoelt portret, afstand, close-up sport etc etc standen?
gr
Hans