ik ben nieuw in het zelf boilies draaien,
nou heb ik van de sint flavour gehad .
hoeveel ml flavour is aan te raden per 1 kilo drooge mix ?
(het is martin sb flavour)
volgens mij is het bij martin sb op olie basis maar anders even vragen bij de plaatselijke hengelsportzaak en kijk even voor de zekerheid op het flesje meschien heb je het over het hoofd gezien
Veelal zal door het koken veel flavour verdampen!
Dus extra kosten gemaakt...
Toen ik indertijd zelf munnu boilies draaide was mijn werkwijze de volgende: liet ze na het koken een 24 uur drogen dan afgemeten in een diepvrieszakje en deed er per pond boilies 2 ml flavour op.
Even het zakje schudden en dan nog een dagje drogen en alles is perfect voor elkaar.Scheelt toch al gauw 4 ml op een kilo....
Harnold, ik denk dat deze hoeveelheid toch bij de meeste merken wordt aangeprezen, juist flavours, genré Keen Carp hebben vele minder nodig.
Ten tijde van geoff kemp was 8 - 12 ml al een aanbevolen hoeveelheid.
Je moet ook rekening houden dat je toch steeds iets uitkookt.
Zelf heb ik ook met enkele flavours gevist waavan ik ook maar max de helft deed van de aanbevolen hoeveelheid, hangt ervan af hoe je zelf de boilie wilt.
IK zou eerder de aanbevolen hoeveelheid niet overschrijden, denk dat dit belangrijker is, en dat het ook hiervoor is dat het op de verpakking staat.
Daarom ook Gino, dat ik GEEN flavour meer meekookte, juist mbt verdampen.
Daarom voegde ik de flavour na het koken toe, kun je een keer zo lang doen met een fleske!
Ik ga toch niet iets toevoegen wat grotendeels verdampt...