Vis-systeem antwoord.

Plaats reactie
Hans-Peter van Ee

17-11-2006 15:22

Eus

Eén ding wil ik graag eerst duidelijk in zijn.
Het systeem waar jij mee vist vangt overduidelijk vis, en laat je door mij nergens van weerhouden.
Daarbij zou het kunnen zijn dat jij dit systeem aan het testen bent.
Persoonlijk vind ik jouw systeem een beetje omslachtig gezien het type water waar jij op vist.

De zienswijze waar ik het met jouw niet eens ben, betreft de redenatie dat strakke lijnen in combinatie met een waker, het effect van een slider en leadcore opheffen.

Ik vis zelf niet met leadcore, maar wel met een slider die op een meter van de loodclip wordt gestuit door een 'spaghetti'-stuitje.
Mijn lijn draai ik na het ingooien, strak tot op de slider, mijn hengels staan afgesteund op een hoogte van 20 cm, met de hengeltop licht naar beneden wijzend, in één lijn met het aas.
Als waker gebruik ik 'Butt-hangers'.
Ik hef 100 % zeker het effect van de slider niet op.

Afgelopen zaterdag heb ik een aantal uurtje's met Dirkx 'witlof' Smits :lol: zitten vissen.
Beide hadden we vis.
Terwijl hij dan weer wel met slappe lijnen vist, met hele lichte wakers.

Hoe registreer jij trouwens terug-lopende aanbeten?

met grieperige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Mourad Aviara

17-11-2006 18:21

Dit is meer iets voor een privebericht. Als je commentaar hebt op anderen en je opent daar een topic voor, lok je alleen maar negatieve reacties uit.

Als je wilt dat anderen hier ook wijzer van worden, discussieer via PB'tjes en post het resultaat hier. Wat de conclusie is. Maar namen noemen vind ik asociaal, Hans Peter..
Eus Molewijk
Contacteer:

17-11-2006 18:51

HPE,

Om te beginnen, bedankt voor je reactie.

Ik denk dat we ongeveer hetzelfde vissen, alleen vis ik met leadcore en zonder waker.
De slider hoef ik niet af te stoppen, dat doet de leadcore op 75cm boven het lood.

Ik gebruik opzettelijk geen waker omdat de uitstaande lijn tussen topoog en aas zelden meer dan 4m bedraagd, close encounter vissen dus.

Ik denk dat een waker dan niet echt nodig is, het zou de lijn alleen maar strak trekken, teruglopers zie ik pas als ze mijn hengel gepasseerd zijn, geen nood, dit is nog ruim op tijd, ik heb het al een paar keer gehad.
Meestal kreeg ik dan toch wel 1 of meer piepjes, die delkims zijn erg gevoelig.

Over de complexheid van mijn systeem kunnen we discussiëren, ik zou ook makkelijk met de pen kunnen vissen hier maar zoals je al aangaf ben ik idd bezig dit systeem te testen en te perfectioneren.

Zo heb ik onlangs een kwik link toegevoegd om razendsnel van onderlijn te kunnen wisselen.
Omdat ik deze kwiklinkjes nog niet 100% vertrouw test ik ze eerst hier voordat ik ze op het "echte" water toepas.

Denk overigens niet dat het water waar ik de laatste tijd min of meer noodgedwongen vis supersimpel is, het mogen dan niet echt brede sloten en kommetjes zijn, alles bij elkaar is het wel een paar kilometer lang.

Het bestand hier is ook maar vrij klein (een vis of 20~25 geschat) wat het er ook niet makkelijker op maakt.
Heb je ze eenmaal gevonden is het allemaal niet meer zo moeilijk, het zijn vissen die nauwelijks bevist worden. 8)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Hans-Peter van Ee

19-11-2006 14:48

Mourad

Soms is iets niet wat het lijkt.....

Eus

Het is niet altijd even makkelijk om vanaf de digitale snelweg in te schatten hoe iemand vist, laat staan hoe een systeem precies wordt ingezet en waarom ??
Dat geldt niet alleen voor mij, maar waarschijnlijk ook voor anderen, zie Mourad hier boven :lol: :lol:

Succes met jouw jacht op de rest van de populatie.

met groetende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Plaats reactie