Gister was het dan zover, ik heb een voerstekkie gemaakt en begin daar een half uurtje later te vissen. Mijn haakje ligt nog maar net op de bodem of ik zie mijn pen schommelen ..... komaan denk ik net als zovele keren hiervoor, pak hem dan. En jawel, een ontzettend gave wegtrekker ik heb hier zo lang op gewacht dat ik bijna vergeet aan te slaan. Ik sla aan, of liever tik de haak vast en het lijkt wel of het water explodeert. De karper komt volldig it het water en duikt over de eerste laag plompen. YES ik heb hem nog denk ik, waarop de karper nog een keer boven het water uitspringt. Het lijkt potverdikkie wel een Marlijn zoals hij het water uitkomt.
Na de 2e sprong weet de karper zoveel plompen mee te nemen dat mijn lijn het wel moet begeven, wat het dan ook doet

Maar weer nieuwe zooi aan mijn lijn gedaan en meten weer ingegooid, je zou denken dat de stek verstoort is maaar niets is minder waar! In een slootje van ca. 3 mtr breed is de stek nog productief. Ik zie mijn pen weer waggelen en denk zal ik dan nu .........
Mijn pen valt stil en mijn kans lijkt verkeken, ik kijk het nog heel even aan denk ik. Zwijgend zit ik naar mijn pen te staren en vermoed dat er geen mais meer aanhangt. Ik til mijn hengel omhoog en voel weerstand. Ik zie een bak van een vis uit het water komen en zit stom verbaasd te kijken stilletjes ontsnapt er een vloek aan mijn lippen weer gemist. Verdwaasd voel ik dat mijn hengel toch wel heel erg raar aan het doen is. Blijk ik een kleinere karper alsnog gehaakt te hebben waar die grote meid zo van schrok.
Deze vis wel kunnen landen

Na deze nog 1 lijnbreuk, weer een springer en 2 vissen wel geland daarna. Eindelijk de juiste knoop gevonden voor mijn haak en de wijze les geleerd dat je lood niet al te vast moet bijten. Lood valt schijnbaar soms van je lijn, iets te hard vastbijten staat nagenoeg garant voor lijnbreuk.
Met glimlachende groet om zijn lang verwachtte pen vangsten.
Marc

Opvallend aan de onderste 2 zijn de smalle bekkies?