Ik vind het woord foto geilheid een dom woord. Zo dat wilde ik even gezegd hebben....
Ik vind nachtfoto's prachtig, en met een goed foto bewerkings programma kun je een hele hoop achtergrond licht terughalen. Maar goed, een dure camera met externe flitser is voor sommige te veel gevraagd (zeur dan ook niet). Ik heb zelf een leuke camera, maar achtergrond licht is niet top, dus even bewerken met het foto bewerkingsprogramma PS Elements en ik ben tevreden.
Daarnaast vind ik het onzin om een vis niet te zakken als de omstandigheden het toelaten, en als de zon binnen no-time opkomt. Het probleem is, 90 procent van de vissers weet wat hij doet, 10 procent niet...Dus wat doet de menigte, laten we lekker die 10 procent over die 90 procent kammen en we zijn ineens allemaal verkeerd bezig...hallo wakker worden, dat klopt niet.
Als ik een vis na een klein uurtje, laat het twee uurtjes wezen uit de zak haal voor een foto bij daglicht, dan is hij altijd in topconditie. Maar goed, de vis wil bij mij voornamelijk overdag en 's nachts tussen 24.00 en 03.00 azen, dus worden het allen nacht foto's... Langer zakken wil ik gewoon niet....Daarnaast, als ik een vis gezakt heb dan slaap ik ook niet meer, het lukt me gewoon niet meer.
Daar komt bij dat vissen die last van stress hebben, gewoon meteen terug moeten, dat gebeurt veelal niet...waarom niet,,onkunde van de visser en het onwetende. Daarom is het woord bewaarzak ook zo dubbel!!!
Gebruik hem als je weet waarmee je bezig ben, adviseer collega's die er nog niet zo'n ervaring mee hebben, loop niet weg omdat je denkt, pfff weer zo'n peppie. Dat gebeurt genoeg...
Zo zou het namelijk moeten wezen, adviseer elkaar en leer van elkaar. Zo de priester heeft gesproken. Amen!!!