Ik gebruik mijn extreme bivvy vaak met het voorpaneel er uit om zo snel bij me hengels te zijn met nachtsessies en wordt het kouder dat rits ik hem er wel weer in.
Maar ik gebruik hem ook vaak bij dag-sessies als paraplu / onderkomen mocht het gaan regenen en om uit de wind te zitten.
Mijn stoel past er vaak niet helemaal lekker in en zit geklemd tegen de balijnen, en bij regen zoals vorige week en een run ben ik de plens water in me nek bij het opstaan uit mijn stoel ook een beetje zat, stoel anders neerzetten wordt lastig, want dan is er wel weer wat anders nat tijdens regen, en ik zoek dus echt iets anders.
Kortom tijd voor iets anders, met balijnen aan de buitenkant om zo binnen ruimte genoeg te hebben, zeker weer een uitritsbaar voorpaneel, mag ook oprolbaar zijn, en genoeg ruimte voor stoel en materiaal.
Ik wil iets wat een beetje zoals ik het noem een harmonica model zijn, dus achter vastzetten, zijkanten vastzetten en bijna staan.
Goed bestendig tegen wind, maar zeker ook regen aangezien ik soms wel lekkage had in de extreme bivvy en deze hiervoor komend weekend naar fox wordt opgestuurd.
Ik heb zelf de volgende tenten gevonden die denk ik aan dit profiel voldoen en ook in mijn prijsklasse zitten tot 275 euro.
Wat ik wil weten van deze tenten.
Kwaliteit van het doek, stevigheid van de tent opgezet, kun je hem gebruiken als brolly (dus zonder voorpaneel).
Heb je voor 1 man, genoeg ruimte met je stretcher en spulletjes.
Van de Dreamcatcher weet ik inmiddels dat het voorpaneel is op te rollen, maar hoe is dit bij de syfish+ en de STI?
Of moet ik toch een keuze maken voor een 2 man versie?
Wellicht schiet me nog iets anders te binnen, maar ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met deze tenten.
Of wellicht heeft iemand nog een andere interessante optie
Ultimate Protect Dreamcatcher
http://www.henkkoster.nl/tekeningen/hk-ultimatepro^tectdreamcatcher.jpg (plaatje linken gaat niet op het board ivm het vreemde teken in pro^tect dus ff klikken)
Chub Syfish+

JRC - STI 1 Man Single Skin Dome

Wellicht zou de frontier classic hier ook nog bijpassen, maar ik wil eigenlijk een keer geen fox, maar misschien kun je me overtuigen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, dus brand maar los.
Ik wilde er een poll van maken maar dit geeft te weinig specifieke informatie dus heb het uitgebreid.
Alvast bedankt voor de genome moeite.
Edward