Lijkt mij iets "lichaamseigen". Niet iets wat ie opgegeten heeft of erin gestopt heeft. Meer een soort gezwel of een vochtophoping. Ik kan ernaast zitten hoor, het heeft ook wel een hele vreemde vorm en afmetingen!
Raymond, dit is een echte rariteit. Ik had deze foto even doorgestuurd naar Sportvisserij Nederland maar ook daar had niemand zoiets eerder gezien.
Een dergelijke uitstulping van de anus kan mogelijk door een langdurige verstopping of vernauwing van de anus veroorzaakt zijn. Het lijkt een beetje op een variant van een navelbreuk zoals baby's dat wel hebben.
Anderzijds kan het ook best vanaf de geboorte al zo geweest zijn.
Eventueel kunnen we de foto nog even naar Dr. Ir. Olga Haenen van het CIDC in Lelystad sturen, maar op voorhand denk ik dat zij ook niet weet waardoor dit is veroorzaakt.
Ze wil hem wel opensnijden om erachter te komen, Jan.
Zo van een foto af kun je alleen wat veronderstellen. Ik denk dat de veronderstellingen van mevrouw Haenen al een stuk nauwkeuriger geschoten zijn dan de losse flodders hier. Maar het blijven veronderstellingen.
de vanger kijkt er ook niet echt vrolijk bij, misschien heeft hij ook zoiets dergelijks in zn onderbroek. ik hoop het niet voor hem, t ziet er niet erg gezond uit.
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.