effe bijleren over aminos zoals aminol l-zero-30 predygested

Plaats reactie
stassen erwin

17-06-2006 22:10

bart vd hurk schreef ooit in een topic

Voor de aminozuurtesters onder ons, zijn jullie al een kantelpunt tegengekomen met het werken met aminol, predigested en LT? Op een gegeven moment zal de concentratie aminozuren rond de boilie zo hoog zijn dat de receptoren bij de karper zullen verdoven. Hebben jullie al op dit kantelpunt gewerkt/ernaar gezocht of nog niet meegemaakt??

dit zou ik nu ook wel eens willen weten tot waar ligt de grens bij amino's toevoegen
zijn er ondertussen al mensen die dit getest hebben bv of 100 ml aminol beter werkt dan 50 ml
of lt,predygested en aminol combineren zit je toch ook al snel op een hoge aminozuur waarde

waar ligt de grens mensen

laat de discusie maar beginnen hopelijk word het een mooie
stassen erwin

18-06-2006 22:54

niemand?onder de boarders moeten er toch zijn die iets van deze materie kenen
Martijn Nederpel

21-06-2006 12:53

erwin zolang er gewerkt met natuurlijke bronnen zoals aminol denk ik niet dat de concewntratie te hoog kan worden. Zelfs al zou je het puur gebruiken in het water lost het erg snel op. Denk wel dat er straks een ander kantelpunt gaat komen en dat is dat de beste atractor ooit weer populair wordt namelijk: water oplosbare koolhydraten oftewel suiker! in zijn verschillende vormen maar jah das is toch iets té simpel om er vertrouwen in te krijgen toch??
stassen erwin

26-06-2006 22:07

suiker is zeker niet te simpel vis altijd met beetje suiker
wel met bruine suiker waarvan trouwens bewezen is dat het een aantrekking heeft op karpers
maar ik hoor hier iedereen schreeuwen en tieren over mooie
aminozuurpatroontjes en gebruik maar aminol en l-zero-30 enz
sommige producten zijn er al meer voor geschikt dan andere
maar wat ik me afvraag is dat een vis vanaf een bepaalde hoeveelheid de aminos kan waarnemen in je bol
is het dan echt nodig om er bv 10 keer zoveel in gaan te stoppen want de vis kan de boilie ook al waarnemen met een keinere hoeveelheid
dus heeft er zoals bart vroeg en me wel boeide al eens iemand uitvoerig getest waar de grens ligt bij amino's
Remco Oudhuyzen

27-06-2006 12:07

ik vis met L-Zero-30 en PD en LT vismeel en ik moet je zeggen dat ik wel degelijk verschil merk..

ik en 3 andere vismaten vissen met deze spullen en de vangsten zijn gemiddeld beter te noemen dan met onze oude recept. en tov anderen aan de waterkant doen wij het ook een stukkie beter.

en ik zit zeker niet laag met de waarden.. zit op 30%LT en 10%PD en 5% L-Zero-30. hierbij nog een 75ml Aminol (de dikke stroop versie) en we vangen er zeer goed op.. of ik net zo goed zal vangen met minder spul erin weet ik niet.

ik weet wel als je er meer instopt lekt er meer uit aan amino's en zal het van een grotere afstand waar te nemen zijn..

Gr. Remko
Frank van Amerongen

27-06-2006 12:56

Heren,

Vinden jullie ook niet dat het hele verhaal omtrent zulke zaken iets te overtrokken is?
Men zweert er volgens mij gewoon bij. Maar volgens mij maakt ieder elkaar hiermee gek. Natuurlijk zijn er mensen die zich er verder in verdiept hebben en deze mensen weten dan ook zeker waar ze over praten. Maar het overgrote deel loopt er als wuppie's achterna. Vraag je waarom het zo goed is, krijg je kromme antwoorden in de trand van "jaa... iets met lagere bereidingstemperatuur ofzo.."...

Natuurlijk moet je aas goed zijn, ik neem genoegen met 'gewoon goed'. Ieder voor zich wellicht indeze.

Maar ik vrees dat dit de tendens voor komende jaren wordt.

Hoop dat ik de discussie niet de verkeerde kant opbreng. Maar het moest toch even in de groep gegooid worden.

Weesch gegroet,
Frank
Remco Oudhuyzen

27-06-2006 18:51

Frank,

het word gewoon een hype. gelukkig is dit nog niet bekend bij veel mensen of zijn niet bereid om er zoveel geld voor neer te leggen..

maar het is algemeen bekend dat "ander" aas beter kan vangen dan het standaard aas waar veel mensen mee vissen.. en aangezien er veel zelfdraaiers zitten hier. gebruik ik producten die niet iedereen kent of wil gebruiken. daardoor komt er bij mij hopelijk meer vis op de mat dan anderen..

ik ben niet zo goed thuis in aas en weet ook niet waarom het zo goed werkt. maar ik weet wel dat de vis er gek op is... en omdat ik ander aas heb dan anderen bijten ze sneller bij mij dan bij anderen..

Gr. Remko
Klaas van den Herik

28-06-2006 13:01

hahahahaha Remco

Minstens 20 jaar het regionale geheim van Zwolle e.o.. Shit man er zijn er de fabriek na verhuisd.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst

29-06-2006 00:25

Oftewel niets nieuws onder de zon :lol:
Klaas van den Herik

29-06-2006 07:54

De kracht van Mitsz'artikel was dan ook niet zozeer de producten op zich, maar meer het ordenen, bijeenrapen, schudden en daarna één geheeel van maken.

MVG

Klaas
Plaats reactie