Fox Aquos Twig 6ft (1,80) 2,75lbs (ervaring gevraagd!)

Plaats reactie
Benny van de Werfhorst
Contacteer:

23-06-2006 23:24

Heren,

Aangezien ik binnenkort er een korte hengel bij wil kopen, voor "stalking
fishing", voor met name onder overhangende struiken; wil ik weleens we-
ten wat de ervaringen zijn met de volgende hengel: "Fox Aquos Twig 6ft
2,75lbs".

- Is ie een slowtaper, mediumtaper of een fasttaper?
- Hoeveel ogen bezit de hengel?
- Is de hengel instaat om de karper goed te sturen?
- Welke winkels verkopen deze hengel?

Ik hoor het wel! :wink:

groetjes Benny
kevin diederen

23-06-2006 23:50

Benny,

Wat wil je nog meer weten?

Zelf heb ik een poos de voorloper van de deze hengel, de bonsai, gehad. In mijn ogen zijn het nog steeds vrijwel dezelfde hengels.
Om te beginnen is de hengel tot in de puntjes netjes afgewerkt en echt een hebbeding voor de freak die onder andere omstandigheden toch wilt vissen.

De actie... Maak je daar maar niet druk om want ver zal de hengel niet buigen. Zover hij door zijn stugge actie toch krom is gegaan kan ik zeggen dat hij redelijk medium getapered is en dat hij genoeg kracht in zijn donder heeft om een grote vis bij obstakels weg te houden. Hit and Hold is echt geen probleem voor deze hengel.

Ik geloof dat deze hengel ook 6 of 7 ogen op de blank gemonteerd heeft zitten. Niks over te klager dus.

De lengte. Leuk voor onder struiken en dergelijke en dat is ook de reden waarom ik hem toen heb gekocht. Helaas gaat dit ook ten koste van het prettig aanslaan, drillen en makkelijk je aas laten zakken voor de kant. Maar goed, onder die omstandigheden moet je een compromis sluiten. Kan je echter ook met een iets langere hengel uit de voeten, zal ik dat doen.

Zelf heb ik de bonsai een poosje gehad. Maar toen ik weer met een langere hengel uit de voeten kon heb ik hem toen verkocht. Stiekem heb ik er toch een beetje spijt van. Inmiddels ben ik echter weer een beetje wezen rondneuzen naar de engelse type stalkers en heb ik onder andere de Aquos Stalker van Fox in mijn handen gehad. Deze hengel van 2,70 meter lang en 2,5 lb voldoet al meer aan mijn eisen. Nog steeds redelijk kort maar toch de lengte waarmee je een wegzeilend pennetje kan aanslaan, een controller een stukje wegzet of je lood iets verder uit de kant kan laten zakken. Ook zal het werpen en sturen van de vis iets makkelijker gaan. Misschien is het ook wel een hengel voor jou.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Benny van de Werfhorst
Contacteer:

24-06-2006 11:23

Kevin,

Heb hier voldoende info van je!
Ik zal wel voor de 6ft stok moeten gaan, omdat een 7ft nog te lang is
voor de stek die ik wil gaan bevissen. De stek hangt vol met struiken, die
tot ver in het water door hangen; er is maar één klein gaatje om met een
hengel bij te kunnen.

Verdere info is ook welkom! :wink:

groetjes Benny
kevin diederen

26-06-2006 20:28

Info in de richting wat betreft molenkeuze?

Centrepin...

Oh zo makkelijk wat betreft het aas te laten zakken, geen kinken in de lijn te krijgen, direct contact met de vis en ook nog eens extra leuk drillen.

Ja, een molen is makkelijker. Maar doen we niet allemaal een beetje moeilijk om dat extra beetje lol te hebben. :lol:

Nee, in ieder geval veel plezier en succes ermee. Ik ben benieuwd. Voor mij is het alweer lang geleden om een karper uit de jungle te halen. :roll:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
kevin diederen

26-07-2006 12:42

Heb je de hengel ondertussen al in bezit?

Ik kwam toevallig een Alan Brown Tree rod tegen. 5,7 voet en geschikt voor lijnen van 8 tot 14 lb. Daarbij nog een kurken greepje en reelringen. Ook de prijs is erg aantrekkelijk maar helaas komt de verkoper van de andere kant van NL. Twijfel, twijfel...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie