Hey mensen,
een spod rod vraagje: ik zie dat er al een topic is over het extreme afstand spodden. ik heb een vraag over het tegenovergestelde:
ik gebruik nu een strandhengel. 4 meter geloof ik, ideaal voor het spodden lijkt het.
ik spod vaak niet erg ver uit de kant, en ik vind daarom de strandhengel wat lomp. elke keer aan de waterkant de molen er nog op zetten etc. de handgreep is namelijk extra lang dus hij komt boven het molenvak uit. voor kortere sessies wil ik dus iets minder lomps.
nu wilde ik mijn 3e hengel gebruiken als spodrod. het gaat om een 2,75lbs fox warrior. Is die stevig genoeg om op korte afstand mee te spodden denken jullie? de spod die ik gebruik is de fox rocketeer, met zon klepje achterop. dat is dus een vrij grote spod. lukt het daarmee denken jullie of kan ik bv beter een kleinere spod nemen? een nieuwe spodhengel wordt me een beetje te veel van t goeie, dan maar die strandhengel meezeulen...
Spodhengel
- Martijn Julien
Er zijn ook kleinere spods verkrijgbaar, die je makkelijk met een normale hengel kan gooien. Of je vult een normale maat spod maar voor de helft.
- Andre Jacobs
hahaha dat had ik zelf ook kunnen bedenken natuurlijk :p goh wat een ingeving :p bedankt 

- ferenc van de vorstenbosc
- Contacteer:
Of.....ik ga binnenkort kijken voor een andere hengel,kan je de mijne overnemen als je het wat lijkt.Prijs moet ik wel even kijken.Ik wil juist een zwaardere hengel 

- Andre Jacobs
doe je aan weggeef praktijken?
ik ben bang mijn budget momenteel nihil is, na gister 2 daiwa emblems te hebben gekocht :p
overigens wil ik in principe best een zwaardere hengel wat betreft testcurve, als het maar opgetogen en al in mijn foudraal past zeg maar
zodat ik niet te lang zit te pielen voor kortere sessies, bv even een avondje instant vissen.
toch benieuwd, om wat voor hengel gaat het?
ik ben bang mijn budget momenteel nihil is, na gister 2 daiwa emblems te hebben gekocht :p
overigens wil ik in principe best een zwaardere hengel wat betreft testcurve, als het maar opgetogen en al in mijn foudraal past zeg maar

toch benieuwd, om wat voor hengel gaat het?
- ferenc van de vorstenbosc
- Contacteer:
Weggeven doet alleen sinterklaas en de kerstman,dus helaas
heb hem zelf ook nog niet zolang.
Pak dan een oude karperstop,zaag een deel van de top eraf en klaar,een stugere hengel die ook in je foudraal koopt.
(zijn die blauwe emblems toch?zoek er ook nog 1
)

Pak dan een oude karperstop,zaag een deel van de top eraf en klaar,een stugere hengel die ook in je foudraal koopt.
(zijn die blauwe emblems toch?zoek er ook nog 1

- Andre Jacobs
hmm heb nog wel oude hengels liggen, van die 20 euro bezemstelen...
afzagen..?? nouja kan best aangezien het oogje van het bovenste deel toch mist :p , maar het werpt nog fatsoenlijk dan?? alhoewel het korte afstand betreft, zeg tot een meter of 50, waarschijnlijk minder??
(zijn idd de blauwe , z5000t's zijn het, ik had overigens nog vrij veel keus en ik kon ook eentje los kopen overigens...stuur wel ff een pb... )
MVG André
afzagen..?? nouja kan best aangezien het oogje van het bovenste deel toch mist :p , maar het werpt nog fatsoenlijk dan?? alhoewel het korte afstand betreft, zeg tot een meter of 50, waarschijnlijk minder??
(zijn idd de blauwe , z5000t's zijn het, ik had overigens nog vrij veel keus en ik kon ook eentje los kopen overigens...stuur wel ff een pb... )
MVG André