voerboot

Plaats reactie
Frank Penning

16-04-2006 12:53

Ik ben momenteel een zelfbouw voerboot aan het maken en was benieuwd wie dit ook gedaan heeft of aan het doen is?? Wat voor problemen men allemaal is tegengekomen en wil natuurlijk de tips weten.
Ik heb ook het artikel al gelezen hier op de site, maar wil do and donts van de bouwers zelf weten.
Theo Belt

17-04-2006 13:09

Hoi Frank,

zorg voor een krachtige motor. (altijd prettig om vermogen over te hebben, je kunt later iets doen met de grootte van de schroef). Ik gebruik zelf 720 Torque.

Het is handig als je het kiepmechanisme m.b.v. een servo weer terug in oude stand kan laten draaien. Als je dan schotjes in je voerbak maakt kun je in porties voeren. De boot die beschreven staat op deze site kan dat dus niet omdat deze grbuik maakt van de zwaartekracht.

Om de afdichtingen tussen romp en dek te maken kun je een kit gebruiken. Ik gebruik zelf sawaplast. Deze kit lijmt, dicht af, uv bestendig en elastisch.

Zorg ervoor dat je later bij het roer en alle andere onderdelen kunt komen. Kan wel eens handig zijn, heb ik zelf ervaren.

Begin met het plaatsen van alle onderdelen in de romp om te bepalen waar de schroef door de romp heen moet komen. Dus accu, ontvanger, servo. alles provosorisch plaatsen en dan testen in het bad!.

De snelheidsregelaar moet zo hoog mogelijk in de romp geplaatst worden omdat deze gevoelig is voor vocht. Let op deze kan warm worden.

En tot slot: kijk eens www modelbouwforum.nl..dat zijn pas kunstenaars...
Plaats reactie