Half mei gaan we totaal onvoorbereid met 2en naar het kleine dorpje Champigneulle in de Franse Ardennen, waar we via via een huisje gehuurd hebben. We weten niks van de aanwezigheid van viswater, lac de bairon ligt 30 km verderop. Maar we denken / hopen in de buurt wel een paar leuke watertjes te vinden. Wel zitten we bij de rivier de l'Agron (ik geloof dat deze 2 m breed is..) en de rivier de Aire.
Men zegt ga nooit totaal onvoorbereid heen, het wordt onze 1e week in La France met hengels, maar ik denk dat we met onze vertrouwde mix en strategie ook in Frankrijk zomaar instant kunnen vangen.
Zijn wij heel naief? Op heel internet vind ik niks over het plaatsje Champigneulle en karpers...
Kansloos?
- ferenc van de vorstenbosc
- Contacteer:
Zijn idd wel heel erg naief,beetje info kan nooit geen kwaad.Je zult niet de eerste zijn die ergens vis waar mischien wel sterfte is geweest,of iets anders raars is gebeurt.
-
Bob, lees eens even wat er op de KWO site staat over het nachtvissen in dit departement ( Ardennes). Ik weet het zo niet uit m'n hoofd maar wellicht ligt er ook een nachtviswater in de omgeving van dit dorpje.
-
Hoi Aart,
Bedankt voor je reactie, ga ik zeker doen. En ook de lokale bevolking vragen. Je zult onze trip ook wel vrij kansloos vinden zo? Maar als het goed uitpakt zal ik er hier wat over schrijven. Zie het maar als een uitdaging..
Groeten,
Bob
Bedankt voor je reactie, ga ik zeker doen. En ook de lokale bevolking vragen. Je zult onze trip ook wel vrij kansloos vinden zo? Maar als het goed uitpakt zal ik er hier wat over schrijven. Zie het maar als een uitdaging..
Groeten,
Bob
-
Bob, dit dorpje ligt maar 20 tot hooguit 25 km van de rivier de Maas verwijderd. Iets onder Dun-sur-Meuse heb je mooie stekken aan de Maas.
Dat vissen moet dus wel gaan lukken.
Trouwens in dat dorpje Champigneulle wonen maar ca. 60 inwoners, veel vertier zul je daar dus niet vinden, dus destemeer tijd om te vissen
Dat vissen moet dus wel gaan lukken.
Trouwens in dat dorpje Champigneulle wonen maar ca. 60 inwoners, veel vertier zul je daar dus niet vinden, dus destemeer tijd om te vissen