hij rolt niet lekker

Plaats reactie
maurits alberda

06-04-2006 20:04

Ik draai al een tijdje mijn bolies zelf alleen ik ben er zoveel tijd aan kwijt, geld voor zo'n spuit enzo heb ik allemaal niet. ik heb wel een draai plank alleen als ik zo een worst erin leg (en dan is de worst de goeie dikte) en ik ga hem rollen dan onstaat er in de binnenkant een soort gat! hoe kan dat?? ook al doe ik er meer eieren bij en water helpt het niet. ook na het koken zijn de bolies heel mooi. ze scheuren dan helemaal niet snel.

Dus bij het draaien onstaat er in het midden van de bolie een gaatje.

Hoe kan ik dat oplossen? ik word gek van alles met mijn hand te draaien :cry:
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
jacco noordermeer

06-04-2006 20:28

kunnen 3 dingen zijn maurits
1 teweinig binders in je mix
2 te dikke worsten
3 te droog deeg
maurits alberda

06-04-2006 20:30

mijn worsten zijn dus niet te dik, en als ik hem natter maakte dan gebeurde het nog steeds.
En ik heb er wel binders ingedaan, snap het niet :-?
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
jacco noordermeer

06-04-2006 20:45

wat is je recept dan ,mischien kan ik je helpen

evt per pb,mocht je het niet openbaar willen maken :wink:
Willem Barnas

06-04-2006 20:53

jo,

Teveel olie of te weinig binders eventueel in combinatie met een te dikke worst. Probeer er eens een vettig ingredient uit te laten, het vet uit dat ingredient wat te compenseren met een beetje olie en voeg vervolgens wat tarwemeel of roggemeel toe (10% of de hoeveelheid die je eruit haalde aan het vettige ingredient). Wat je dan ook nog kunt doen is je deeg aanmakn met een beetje water door de eieren (10%; in het geval van een birdfoodmix, die verzadigt slecht) en je gele tuit van de deegspuit minimaal 2 mm. klener af te snijden dan je plank. Bijvoorbeeld voor een 18mm. plank, gebruik je dan een 16mm. tuit (binnenmaat). Je zult nu ook zien dat je het uiteinde van de tuit net in de geslotenrolplank kunt steken; da's een indicatie dat je tuit op de juiste maat is.
Beetje warrig verhaal, maar stuur me anders ook even je mix toe, ik kan je denk ik wel helpen als je veel ingredienten gebruikt die ik zel fook gebruik.

Ik zie het wel komme.

Groeten,
Willem
Plaats reactie