Hans Brinkel schreef:Vroeg me af of er iemand al succes heeft kunnen boeken in de ondergelopen uiterwaardes.
mvg
Hans Brinkel
Hans, ik ben gisteren met de kano naar een stuk ondergelopen uiterwaard gevaren om de boel eens te verkennen. Er stond een lekker briesje (woeiiiiiiiii) en ook een lekker kabbeltje (klots kledder) en ook stroomde het een beetje (bulderrrrr). Ik heb me echt wezenloos gepeddeld tegen de stroming in, m'n armen zijn nog half lam (sprak de ambtenaar).
Maar goed, ik dwaal af. Kom ik daar eindelijk op de uiterwaard, zonnetje, licht kabbeltje, beetje uit de wind, vogels kwinkelieren, kreeg lentegevoel, dus ik dacht zometeen de eerste boeggof, want er stond nauwelijks een halve meter water en alleen de sloten waren natuurlijk dieper. Maar niks, nada, noppes, zelfs geen brasem. Toch te koud denk ik. Was het maar hetzelfde weer als vorige week, dan had ik wat gekookte mais in hoopjes over de weilanden verspreid, aangevuld met wat boilies en de volgende dag/nacht natuurlijk vissen. Deze week sla ik dus maar over, op de rivier zelf is het echt niet te doen. Afgelopen dinsdagmorgen 2 jongens gesproken die ook een nacht hadden geblankt, en de watertemp is dalende, inmiddels 8,8 graden (vanaf de fel begeerde 10).
groeten,
Kees