virus van carpboard@karperwereld.nl !!!!!

Gesloten
Reinder van Lune

23-02-2006 08:50

Ik krijg elke dag een mail van carpboard@karperwereld.nl . . . met daarin een virus.

Mijn virusscan zegt dit:

The file, Attachments00.HQX, was infected with the Generic Malware.a!zip virus and could not be cleaned. It has been removed from this note.

Sturen jullie deze mij . . . of is er een ander grapjas bezig ?
Marco Zandvoort
Contacteer:

23-02-2006 08:56

Wat is de naam van het "bericht" dan? Het is toch niet van u hebt een reactie op....? Anders dan heb ik nu aardig wat virussen te pakken maar ik denk het niet. :D
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Reinder van Lune

23-02-2006 09:04

naam bericht is gewoon: Re:
Reinder van Lune

23-02-2006 09:21

sorry . . . . maar in iedergeval is het nu duidelijk !
Peter van Crugten

23-02-2006 09:21

In dit topic kun je meer info vinden

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=29473
Klaas van den Herik

23-02-2006 10:59

Wat is phising?

Phising staat voor een vorm van oplichterij waarbij grote hoeveelheden e-mails met vervalste afzender worden verstuurd met als doel het verkrijgen van gevoelige informatie zoals credit card nummers of inlog gegevens.

De vervalste e-mail onderscheidt zich niet van een legitieme e-mail van een gerespecteerd bedrijf zoals een bank, webhostbedrijf of credit card instelling.

De ontvanger wordt ertoe aangezet de e-mail te beantwoorden (antwoord voorzien van gevoelige informatie) maar de e-mail wordt niet verzonden naar de afzender (de betrouwbare partij) maar naar de oplichter.

Hoe voorkom ik phising:

gezond wantrouwen, heeft mijn bank echt mijn bankrekeningnummer nodig, hebben ze die niet zelf?

E-mail controle bijvoorbeeld in Outlook:

Ga naar
bestand >> eigenschappen >> tab details.
Het zogenaamde return path is eenvoudig te vervalsen. Bij de zogenaamde Received From: is dit lastiger.
Reinder van Lune

23-02-2006 11:04

Ik heb het ipadres van de verstuurder, ik ga proberen om zijn internetverstrekker te achterhalen met een iptrace . . . om vervolgens deze persoon zijn internetverstrekker hierover in te lichten.
Wordt een beetje ziek van de hoeveelheid mail die ik krijg.
Gesloten