VrGr,
Richard
wouter de roos schreef:Ik zie dat u hier vrij nieuw bent dus misschien is de zoekfunctie nog niet bekend voor u. Hier de resultaten :
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=
Als u nog directe vragen hebt over die topics , stel ze !![]()
hoooooi
Benny van de Werfhorst schreef:Richard,
Wanneer je een vastlood montage gebruikt, kun je op zachte bodems ge-
rust nog zwaardere loden gebruiken, dan die 75gr! Gewoon een platlood
van 100 a 120gr, gevist aan een Korda leadclip.
groetjes Benny
wouter de roos schreef:Zo te zien vissen Benny en Danny met zwaar lood, dus 100 gram of zwaarder. Nou vis ik zelf altijd met zo licht mogelijk lood.Ik ben wel benieuwd hoe jullie vissen met zwaar lood en wat het voordeel en nadeel hiervan icm een modderbodem. Met zulk zwaar lood zakt je lood dus nog een aardig stuk verder de bodem in . Ik neem dus aan dat jullie je onderlijnenlengte hier ook op aanpassen . Als dit het geval is hoelang maken jullie je onderlijnen dan als je zwaarder lood dan 100 gram gebruikt ?
Benny jij hebt het over vast loodmontages , jij hebt het hier nu over leadclips en in-line lood maar ik denk dat je het speciaal over leadclips hebt toch ? Correct me if i’m wrong ! Meestal gebruik ik leadclips als ik bang ben voor wegzakken en natuurlijk voor de veiligheid (al zijn er tegenwoordig veel in-line lood die veiliger zijn als leadclips ) . Maar ja met 120 gram icm met een blubberbodem weet je eigenlijk wel zeker dat je lood ver wegzakt en je onderlijn dus ook een stukje mee neemt. Nu ben ik dus benieuwd waarom je niet gewoon voor in-line lood gaat ? Dit omdat ik hier eigenlijk meer voordelen in zie dan leadclips, vooral het eerder haken is hier toch één grote van.
Verder ben ik ook wel benieuwd hoe jij (Benny ) je onderlijn vist en hoe hij er precies uit ziet ? (als je dat tenminste wilt vertellen ) . Heb jij trouwens nog nooit last gehad van uitscheuring door het gebruik van zwaar lood icm de meestal zachte bekken van de vissen op die blubber/baggerbodems. Misschien dat je daarom ook leadclips gebruikt .
Sommige mensen zeggen ook dat je lood op blubber/baggerbodems tijdens je sessie ook gewoon blijft doorzakken totdat ze op een bepaalde laag komen dat de druk op die grond hoger is als je lood zwaar is. Door dit zwaardere lood versterk je dit effect ook weer , ben benieuwd hoe jij hier allemaal over denkt.
Gr Wouter....