Mvg,
Bart
Op 2002-10-25 20:36, schreef Bart Smeets:
Ik hoorde een tijdje geleden iets van iemand dat die de eerste dag als hij ging voeren hij 25 kg boilies voerde! Aangezien dit op een water was waar ook nog geen al te grote populatie van karper aanwezig was vroeg ik mij dus af of dit niet allemaal zou zijn aan het rotten onder water wat natuurlijk niet bepaald gezond was. Van particles weeet ik wel dat als ik het 3/4 dagen in een emmer water heb liggen het niet erg fris begint te ruiken en uit te zien. Weet iemand van jullie hoe lang het duurt voordat boilies aan het rotten zijn onder water en dan met de huidige watertemperatuur ongeveer want ik neem aan dat iets in warm water eerder slecht zal worden als in ijskoud water. En dan bedoel ik de homemades zonder conserveringsmiddelen (als deze tenminste nog werken onder water).
Mvg,
Bart
Op 2002-10-31 10:27, schreef Wouter Steggink:
euhm, vele soorten bacterien hebben zuurstof nodig om te leven, maar ook heel veel soorten hebben geen zuurstof nodig om hun ding te doen.
Bij een waterzuivering worden ook bacterien "gebruikt" en dat water (+ allerhande stront en zo) bevat soms geen enkel spoortje zuurstof, en toch doen die kleine beestjes hun werk.
Tijdens het vissen zie je soms wel eens luchtbelletjes aan de oppervlakte komen, en als je geluk hebt worden die veroorzaakt door de karpers. Da's mooi!
Maar die "lucht" is waarschijnlijk methaangas, die door anaërobe microorganismen gevormd wordt uit al het "afval" in het water. Dat afval kunnen takjes, blaadjes en dergelijke zijn en als je pech hebt, je boilies....
Dit zijn zo een paar dingen die ik weet, maar "die kleine olijke beestjes" (die boilies en andere dingen laat bederven), zullen nooit mijn favoriet worden.
Groet
Wouter Steggink