Punt zal zijn is het rendabel om je tijd te steken in dag visserij inplaats van nacht visserij.
quote]
that's my point...thanks Wil

ben benieuwd rotaristen
HB
menno laarmans schreef:Kees :
Over stekken laat ik geen woord los .
Buiten stekken kan veel gevraagd worden.
Dus Aart mail maar wat je weten wil.
Aart Lokhorst schreef:Chris, toch enkele kanttekeningen / aanvullingen.
Eerst even over een Nederlandse rivier (de IJssel dus) qua vaargeul.
Marinka gaat vrijwel altijd mee vissen, dus 2 vergunningen en 4 hengels...
Dan 2 hengels dichtbij d.w.z. 1 tegen de kop van een krib (linker hengel) en 1 net voor het riet (rechterhengel) aan de rechterzijde van de inham.
De beide andere hengels gaan in de vaargeul, gewoon waar de vrachtboten en recreatiebootjes ook varen. Het 'stomme' is dat het ene jaar de meeste karpers van de 2 'kanthengels' afkomen maar in andere jaren soms weer de meeste uit de vaargeul. Wat we voor ogen moeten houden is dat de vissen gewoon over de hele breedte van een rivier trekken en absoluut niet alleen maar langs de oevers zwemmen. Wie zich, op een rivier waar kribben voorkomen, beperkt tot het alleen maar tussen de kribben vissen zal naar mijn ondervinding dan ook altijd minder karper vangen dan door zowel dichtbij maar ook wat verder van de oever in de vaargeul te vissen, dit alles voorzover de stroming dat toelaat daar op een gegeven moment je met een hengel niet meer lood kunt wegzetten (over breeklijntjes aan b.v. zware zwerfkeien wil ik het hier maar niet hebben...).