Hallo daar.
Ik zou graag het volgende willen:
Vanuit de boot iets van een temperatuurmeter laten zakken, en dan kijken hoe warm het bijvoorbeeld op 6 meter diepte is. De diepte is niet zo'n probleem als ik mijn koord of stroomkabel die ik laat zakken per meter markeer.
Maar hoe kan ik in de boot...dus zonder zelf naar beneden te duiken de temperatuur aflezen op de diepte waar de (electrische) thermometer of sensor zich bevindt?
Bestaan er al dergelijke apparaten in de hengelsport of botensport...of weet iemand hoe ik hiermee zelf wat knutsel?
(De bedoeling is steeds de spronglaag te vinden, en meer te leren over de relatie spronglaag/karper.)
Groeten ChrisN
Temperatuur op diepte
- Chris Noorlander
- Contacteer:
Hallo Chris,
Ik heb zelf een tijdje terug ook een topic geopend over spronglaag en hoe de karpers hierop reageren. Zeer interessante vraag natuurlijk.
Ik weet dat er thermometers zijn waarbij je de display in je hand kan houden en de sensor aan een draad zit. Deze zou je dus goed kunnen gebruiken, alleen weet ik niet hoe lang die kabel is.
Het idee is heel goed en ik ben heel benieuwd naar je uitkomsten.
MvG
Arjan
Ik heb zelf een tijdje terug ook een topic geopend over spronglaag en hoe de karpers hierop reageren. Zeer interessante vraag natuurlijk.
Ik weet dat er thermometers zijn waarbij je de display in je hand kan houden en de sensor aan een draad zit. Deze zou je dus goed kunnen gebruiken, alleen weet ik niet hoe lang die kabel is.
Het idee is heel goed en ik ben heel benieuwd naar je uitkomsten.
MvG
Arjan
-
koop gewoon een losse temperatuur meter (niet electronisch, laat deze gewoon aan een lijntje naar de bodem zakken. 1minuut laten liggen en klaar is kees en dat voor maar 10 euro
- Chris Noorlander
- Contacteer:
Hallo Arjan
Bedankt voor je reply,
Ze bestaan in elk geval...da's al heel makkelijk. Weet je toevallig of dit in de hengelsport, of in de electronica-winkels is?
Ik ga dan maar vast eens rondkijken.
Ik denk dat een kabel als hij niet lang genoeg is wel verlengbaar moet zijn.
Als het zover is, dan zal ik je inderdaad eens op de hoogte houden.
Tim..ook bedankt voor je reply
Het is alleen niet de bedoeling om slechts de watertemperatuur op te meten (op de bodem) maar om mijn (sensor) steeds een stuk te laten zakken, en tegelijkertijd steeds de temperatuur van verschillende diepten/waterlagen kan zien.
Groeten ChrisN
Bedankt voor je reply,
Ze bestaan in elk geval...da's al heel makkelijk. Weet je toevallig of dit in de hengelsport, of in de electronica-winkels is?
Ik ga dan maar vast eens rondkijken.
Ik denk dat een kabel als hij niet lang genoeg is wel verlengbaar moet zijn.
Als het zover is, dan zal ik je inderdaad eens op de hoogte houden.
Tim..ook bedankt voor je reply
Het is alleen niet de bedoeling om slechts de watertemperatuur op te meten (op de bodem) maar om mijn (sensor) steeds een stuk te laten zakken, en tegelijkertijd steeds de temperatuur van verschillende diepten/waterlagen kan zien.
Groeten ChrisN
-
- Contacteer:
Hey Chris,
Ik heb er zo eentje, alleen nogal weinig bruikbaar. Het kabeltje is maar ongeveer een halve meter lang. En de display waar ik het aflees is nogal groot. Is namelijk een soort meter waar je vanalles en nog wat kan mee meten (stroomsterkte, temperatuur, watt,...) en die komt voor zover ik weet uit een electronicazaak. Mijn broer had die namelijk nodig voor z'n studies.
Daar kan je al iets mee, en ik vermoed dat een verlengsnoer voor zo'n kabel wel te verkrijgen is.
Mvg,
Jan Van Calenberg
Ik heb er zo eentje, alleen nogal weinig bruikbaar. Het kabeltje is maar ongeveer een halve meter lang. En de display waar ik het aflees is nogal groot. Is namelijk een soort meter waar je vanalles en nog wat kan mee meten (stroomsterkte, temperatuur, watt,...) en die komt voor zover ik weet uit een electronicazaak. Mijn broer had die namelijk nodig voor z'n studies.
Daar kan je al iets mee, en ik vermoed dat een verlengsnoer voor zo'n kabel wel te verkrijgen is.
Mvg,
Jan Van Calenberg