Jij schrijft in je bericht het volgende;
Beet heeft maanden (misschien wel jaren, ik weet niet hoelang die Ronald al in dat huisje zit) gevoerd op de zelfde stek. Ik weet niet hoe de rest in Nederland het voor elkaar heeft maar ik heb niet de tijd of de luxe om een bepaalde stek maanden lang te voorzien van voer en daarnaast er voor te zorgen dat er niemand anders op die stek gaat vissen tussendoor.
Ik betwijfel of je blij moet zijn met het maanden onderhouden van dezelfde voerstek. Ik kan niet uit praktijkervaring spreken maar het lijkt mij dat er dan een soort luiheid of gemakszucht bij de vissen ontstaat. De vissen weten dat er weer voedsel komt en gaan daarom niet fanatiek azen maar worden trager en luier.
Persoonlijk heb ik het idee dat dit ook op de VV beelden gebeurd. De vis gaat daar niet echt los. Ze pakken af en toe wat voedsel, maar lijken geenszins haast te hebben. Ook is er op de beelden geen sprake van voedselconcurrentie. Iets wat volgens mij wel degelijk voorkomt.
Misschien dat Paul hier duidelijkheid over kan geven? De vissen lijken in beide films eentonig gedrag te vertonen. Zijn er dagen dat de vis wel los is geweest. Los in de zin dat er heftig word geaasd en dat er duidelijk sprake is van voedselconcurrentie?
Rick,
Kijk even rond op de engelse sites. Daar is de DVD van Korda wel verkrijgbaar.
Vriendelijke groet,
Martin