Tot nu toe heb ik altijd nog met een vaste hair gevist, maar omdat die hair dan even dik is als de onderlijn leek mij het logischer dat de karper de hair minder goed zou zien als de hair een stuk dunner was. maar nu komt het probleem welk materiaal moet je hiervoor gebruiken en op welke plaats van de haak en met welke knoop knoop je de hair er aan.
gr Chiel
Hoe maak je een losse hair aan de haak?
- jordyopthof
Hoi,
Je hebt in de winkel speciaal hair materiaal voor het maken van hairtjes aan de haak.
Ik zet zelf mijn hair op net op de haakbocht met een stukje sterke zwarte garen, drupje lijm erop klaar.
Je hebt in de winkel speciaal hair materiaal voor het maken van hairtjes aan de haak.
Ik zet zelf mijn hair op net op de haakbocht met een stukje sterke zwarte garen, drupje lijm erop klaar.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
-
Een dunne hair is niet beter omdat een karper hem niet kan zien maar omdat de haak beter draait. Je zet hem als volgt op: maak er een lusje in en bepaal de lengte haal hem door het haakoog en leg vervolgens met je onderlijn materiaal een no knot knoop strak erover heen en knip de losse eindje af. Evt kan je er een drupje sec lijn over doen, op deze manier kan je de lengte van tevoren goed bepalen en knoop je hem snel aan
-
Oke bedankt voor de tips en hoe je het moet doen!
gr Chiel
gr Chiel