blijkbaar zijn zij niet gewend aan de problemen die in bv de randstad gaande zijn
daar in friesland hebben ze een hele provincie voor een handjevol karper vissers
Douwe Bijlsma schreef:Dus Harnold jou gezelligheid speelt helemaal geen rol in mijn overwegingen, wat voor jou gezellig is kan voor mij een kwelling zijn.
Is dit inhoudelijk genoeg in jou ogen?
Douwe
Douwe Bijlsma schreef:Harnold die kwelling slaat meer op jou muziekkeuze dan op mijn gevoel voor humor.
![]()
Douwe Bijlsma schreef:En Hoedemakers Mark jij begrijpt er helemaal niets van, niet half Nederland is bezig om iemand te overtuigen ik hoef niet overtuigd te worden over de KSN.
Jacco er mag wat mij betreft wel een hekwerk om Friesland heen, maar dan ook alle niet Friezen terug naar jullie richting![]()
Harnold Kikkert schreef:Nou das mooi man.
Het gaat in de topic om de voordelen te noemen waarom iemand lid zou moeten/kunnen worden.
Als Douwe daarom vraagt of ergens op reageerd, wordt aan die wens voldaan.
En dat jij nu je verhaaltje komt doen is mooi, maar draagt ook niet bij aan deze topic.
gr Harnold
peter postema schreef:Harnold Kikkert schreef:Nou das mooi man.
Het gaat in de topic om de voordelen te noemen waarom iemand lid zou moeten/kunnen worden.
Als Douwe daarom vraagt of ergens op reageerd, wordt aan die wens voldaan.
En dat jij nu je verhaaltje komt doen is mooi, maar draagt ook niet bij aan deze topic.
gr Harnold
Beter lezen kikkert, ik geef wel degelijk de voordelen aan die ik er inzie en waarom ik nog steeds lid ben. Dat dit in jou visie een verhaaltje is die niet bijdraagt zal mij dan weer een biet zijn![]()
wel ben ik van menign asl ik reacties lees waaronder die van jou waarin je mensen afschiet die geen lid zijn dan ga je me te ver en op die wijze zul je zeker ook niet overtuigen.
mvg,
P
Bart van den Hurk schreef:
Schreef: blablablabla
Binnen de KSN kun je nu altijd nog merken dat je toch te maken hebt met verschillende kampen en generaties, waarbij het bij de jonge generatie voornamelijk draait om de gezelligheid van het heden en de enkeling van de oudere generatie nog steeds het meer elitaire karakter van de vereniging hoger in het vaandel houdt en het verleden verheerlijkt...
Antw Harnold
Klopt! Maar dat nu juist maakt het zo apart, de jonkies die uiteindelijk daar ook als oudjes zitten, en weer terugkijken op die tijd van 30, 40 jaar geleden en die denken waarschijnlijk precies zoals de oudjes van nu, naar ons kijken!
Vandaar dat lidmaatschap ook belangrijk is, vereist zelfs, wil je de toekomst van het karpervissen veiligstellen. Want er is geen andere vereniging die dit voor je zal kunnen bewerkstelligen
Antw Harnold
Helemaal mee eens, al zal het niet op korte termijn zijn, dan wel op de lange.
Weet je nog 40-45: ach zo'n vaart zal het niet lopen met de Duitsers.
Nou, daar weten we alles van.
En zolang de GROENEN iemand voor de rechter slepen, die een musje heeft doodgeschoten...
Om de uitstraling wat warmer te maken, meer een vereniging, waarbij toch ook gezelligheid en saamhorigheid belangrijk is. Zou ikzelf opteren voor een naamswijziging van de KSN als ook een wat minder abstrakte vormgeving van het lijfblad.
Antw Harnold
Hier kan ik me niet in vinden. De KSN heeft nu een duidelijk standpunt naar buiten gebracht, en de onwetenden weten te overtuigen.
Denk hierbij aan gedragscode's, het uitnodigen van kamerleden, CVB etc etc.
De naam is nu bekend bij heel veel karpervissers en instanties.
Dan is juist de S van Studie van enige importantie, dat geeft m.i. aan dat er al lang onderzoek door de KSN is gedaan naar de karper in al zijn facetten.
En het perodiek dat 2 maal per jaar wordt uitgegeven is lekker handzaam en overzichtelijk.