lengte foudraal.

Plaats reactie
thomas debye

07-12-2005 20:38

Ik heb een vraag ik wil zelf een nieuw foudraal maar het foudraal dat ik wil had ik alleen gezien in 13ft is dit handig en zijn er mensen bij jullie die dit ook gebruiken graag jullie meningen?

alvast bedankt groetjes thomas.
Jesse Oud

07-12-2005 20:41

Ja je heb als ik het goedheb 12 en 13 ( ja ook wel langer maar de algeemene karperfoudraal) feet. Twaalf feet is 3,60m en 13feet is dan volgens mij 3,90m.

Dus als je 3,60m hengels zou hebben passen ze daar ruim in en als je 3,90m hengels heb ook :wink:

Corrigeer me als ik het fout heb!
Vissen is gezond!
Kees Ouwehand

07-12-2005 20:45

Present.

Ja, ik heb een 13 ft foudraal. Maar ook de 13 ft hengels. Als het een slap foudraal is en je hebt 12 ft hengels, dan zakt het foudraal in. Wordt wat anders als het een stijf foudraal is. De langere lengte is vervelend bij vervoer. Tenminste, als je een standaard vervoermiddel gebruikt. Dus, gaat er wel in met 12 ft hengels, maar mogelijk met minpuntjes. Moet het op de fiets?

Groet, Kees
bart van bezouw
Contacteer:

07-12-2005 21:03

Gezien je leeftijd zal je nog wel niet over een auto beschikken, een 13 voets foudraal heeft naar mijn mening echt veel voordelen. Bij veel 12 voets foudralen krijg je dat de toppen (topogen) van je hengels condstant tegen het foudraal aan schuren.. Niet erg bevorderlijk voor de staat van je hengels. Koop dus een stijve 13 voeter dan zit je zeker goed. En die 30 cm extra merk je niet heel erg op de fiets hoor.

Groeten Bart
Arwin Bos

07-12-2005 21:12

Wat ik zelf wel handige dingen vind.. dat zijn de foedralen voor 2 hengels van 12 voet, lekker ligt, en ideaal als je heel mobiel wilt zijn.
Maar i kheb zelf ook een foedraal van 13 voet. Heel stijf en van sterk materiaal, dik gevoerd en een stevige rits. Nadeel is dat dat ding loodzwaar is...
Ik heb dat ding nu bijna 4 jaar, en hij is nog perfect, ik nam hem altijd gewoon mee op de fiets. Maar sinds een half jaar ben ik de trotse eigenaar van een flinke fietskar, dus dan is het helemaal makkelijk om je foedraal mee te nemen.
Koop iig niet zon super slap nylon geval met van die waardeloze ritsjes..
want dan kan je zo weer een nieuwe aan gaan schaffen..

mvg arwin
thomas debye

07-12-2005 21:17

bedankt voor jullie meningen zelf had ik in gedachten het foudraal van starbaits een stevig en dikgevoerd foudraal ik ben namelijk van plan vanaf volgend jaar met drie hengels te gaan vissenen ik heb nu 12ft dat is zo goedkoop ding geweest van dat slappe spul ben nu wel toe aan wat beters!
Plaats reactie