Hoop op redelijk weer voor jullie!
Groeten Ferdy
Harnold Kikkert schreef:Nou Peter, ik ben anders niet zo gelukkig met die nieuwe aankomende WOR.
Stel je voor: de gemeente gaat nachtwateren aanwijzen. Misschien zit mijn water daar wel niet bij.
Word ik gepakt : bekeuring.
Alle eikels worden dus aangewezen op bepaalde wateren te vissen, want die feestvierende,bbq-ende, zuipende disco karpervissers , verzamelen zich op die wateren, en hup de mensen gaan klagen ivm rotzooi, lawaai, vuurtjes, etc etc.
Kun je voorstellen wat er gaat gebeuren?
Ik wel: We gaan het nachtvissen helemaal verbieden . Das stap 1 en stap 2 , misschien wat zwart wit, maar over een jaar of 10 wordt het helmaal verboden.
Nee , daar zit ik niet op te wachten.
gr Harnold
Harnold Kikkert schreef:Stel je voor: de gemeente gaat nachtwateren aanwijzen. Misschien zit mijn water daar wel niet bij.
Mark Noorman schreef:Harnold Kikkert schreef:Stel je voor: de gemeente gaat nachtwateren aanwijzen. Misschien zit mijn water daar wel niet bij.
De Gemeente dient input hiervoor te krijgen van de hengelsportvereniging(en).
Peter Otte schreef:Harnold,
Die situatie die je schetst heb ik hier ook meegemaakt. Door mijn nek uit te steken en alle karpervissers die ik ken op te roepen naar de jaarlijkse leden vergadering te komen om dat ik me in wil zetten om eigenbelangen en die van hun te verdedigen, kan ik dit soort zaken nu zelf bij de gemeente aankaarten. Een goed verhaal en goede argumenten was voor mij ook de basis dat ik nu drie jaar later afgelopen vrijdag de eerste spiegelkarpers uit kon zetten. Vindt dat je iets te snel je kopje laat hangen.
Peter
Douwe Bijlsma schreef:Harnold de WOR en nachtvissen hebben niks met elkaar te maken.
Komt de WOR te vervallen en er is geen nachtviswater wordt er ook niks geregeld omtrent het openlucht recreeren voor de visser.
Heb je wel nachtviswater dan moet je als HSV snel contacten leggen met de Gemeente om het openlucht recreatie verhaal op te nemen in de APV.
Jos de meeste hengelsportverenigingen zullen toch wel contacten hebben met de Gemeente?
De visrechten hebben ze er ook vandaan dus het lijkt mij niet moeilijk om de juiste persoon daarvoor te vinden.
Peter Otte schreef:Hoi Bas,
Als belangenbehartiger die de KSN is zullen we samen met de nieuwe organisatie Sportvisserij Nederland komen tot een brief waar de voornaamste aanbevelingen staan om deze zaken met gemeente goed te regelen deze zal naar elke aangesloten HSV gestuurd worden, zo vertelde Marco Kraal ons tijdens zijn interessante lezing. Het groene boekje wat de VGN uitgegeven heeft naar gemeente is hier al een goede leidraad voor.
Peter
Harnold Kikkert schreef:Nou Peter, ik ben anders niet zo gelukkig met die nieuwe aankomende WOR.
Stel je voor: de gemeente gaat nachtwateren aanwijzen. Misschien zit mijn water daar wel niet bij.
Word ik gepakt : bekeuring.
Alle eikels worden dus aangewezen op bepaalde wateren te vissen, want die feestvierende,bbq-ende, zuipende disco karpervissers , verzamelen zich op die wateren, en hup de mensen gaan klagen ivm rotzooi, lawaai, vuurtjes, etc etc.
Kun je voorstellen wat er gaat gebeuren?
Ik wel: We gaan het nachtvissen helemaal verbieden . Das stap 1 en stap 2 , misschien wat zwart wit, maar over een jaar of 10 wordt het helmaal verboden.
Nee , daar zit ik niet op te wachten.
gr Harnold
Sjoerd Groot schreef:
Wanneer wij als karpervissers zowel de HSV als de gemeente goede input kunnen geven over de WOR en andere regelgeving hoeven zij beiden het alleen nog maar in te koppen. Mocht je zo'n koppige gemeente hebben kan naar de openbare raadsvergadering gaan. Mocht je zo'n koppige HSV hebben, dan zit het bestuur niet op de goede plaats want dan zijn ze bezig met het afbreken van de hengelsportmogelijkheden in plaats van die te vergroten. Dan is het zaak om zoveel mogelijk gelijkgestemden te mobiliseren en tegen de herverkiezing van bestuursleden te stemmen.
vr gr Sjoerd
PS. het werkt natuurlijk iets ingewikkelder, maar ik wil maar aangeven dat je wel degelijk een vuist kunt maken tegen deze mallemolen van ambtenaren en verenigingen.
vr gr Sjoerd Groot
Douwe Bijlsma schreef:Beste Harnold ik ben zeer zeker wel op de hoogte met de WOR en de visserijwetgeving.
Beiden hebben niks met elkaar te maken, hoe Kraal er ook over denkt.
Wel hebben beide wetten raakvlakken, het is nu nog gedogen in gebieden of maanden waarin nachtvissen is toegestaan.
Straks kan het geregeld worden via een APV.
Mark Noorman schreef:Paul,
Ik bedoel dat gemeenten zullen moeten aanwijzen welke wateren in aanmerking komen voor nachtvissen waarbij gebruik van kampeermiddelen is toegestaan. Dáár ligt dus de kans om dit via je HSV bij de gemeente goed te regelen.