Iemand ervaring met rode paneermeel te gebruiken in de winter ?
Hoe het beste te gebruiken ?
Veel of weinig voeren ?
Goed of slecht verteerbaar voor onze vriend ?
Eventuele tips voor mij ?
Mvg Ruud
Rode Paneermeel
- Ruud de gouw
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
- Wil Jeurninck
- Contacteer:
Is geen enkel verschil met gewoon paneermeel,op de kleurstof na.
Echter er zijn rode paneermelen die ook kruiden bevatten,maar ook hier geld hetzelfde als gewoon paneermeel,geen merkbaar verschil.
Echter er zijn rode paneermelen die ook kruiden bevatten,maar ook hier geld hetzelfde als gewoon paneermeel,geen merkbaar verschil.
- tobie derksen
is rode paneermeel gewoon in de supermarkt verkrijgbaar? blijf je het rode ook goed in de boillie zien na het draaien, zoals robin red ?
mvg tobie
mvg tobie
- Ruud de gouw
Bedankt voor jullie reactie jongens, maar dat beantwoord mijn vragen niet.
Ik wil dus weten kan ik het zo in het water gooien en er met een ander haakaas op gaan liggen, is het te gebruiken in de winter en in welke hoeveelheid is dat mogelijk?
Welk haakaas zou je het beste kunnen gebruiken, ik ga het namelijk niet in boillies wegdraaien.
Ik heb 40 kilo gekregen van een maat van me die op een vleesverwerkingsbedrijf werkt, en dit is afval wat onder het machine uitkomt.
Eigenlijk de paneermeel die niet op het vlees blijft plakken
het is van dat paneermeel waar ze zigeunersnitzels van maken ofzo, het ruikt aardig sterk.
Wil alleen wel weten of het te gebruiken is en niet schadelijk is voor onze grote vriend.( vanwege eventuele kruiden )
Hoor het wel
Mvg Ruud
Ik wil dus weten kan ik het zo in het water gooien en er met een ander haakaas op gaan liggen, is het te gebruiken in de winter en in welke hoeveelheid is dat mogelijk?
Welk haakaas zou je het beste kunnen gebruiken, ik ga het namelijk niet in boillies wegdraaien.
Ik heb 40 kilo gekregen van een maat van me die op een vleesverwerkingsbedrijf werkt, en dit is afval wat onder het machine uitkomt.
Eigenlijk de paneermeel die niet op het vlees blijft plakken

het is van dat paneermeel waar ze zigeunersnitzels van maken ofzo, het ruikt aardig sterk.
Wil alleen wel weten of het te gebruiken is en niet schadelijk is voor onze grote vriend.( vanwege eventuele kruiden )
Hoor het wel
Mvg Ruud
-
het zal wel gekruid zijn (zigeuner kruiden ofzo?)
volgens mij zijn alle kruiden wel geschikt voor onze vriend de karper. alleen zal je met de dosis misschien moeten uitkijken..
dus ik zou eens met 5% beginnen en als het daarna nog niet sterk genoeg is. misschien verhogen naar 10%. (aangezien het grotendeels paneermeel is zal 5-10% niet overgedoseerd zijn lijkt mij)
volgens mij zijn alle kruiden wel geschikt voor onze vriend de karper. alleen zal je met de dosis misschien moeten uitkijken..
dus ik zou eens met 5% beginnen en als het daarna nog niet sterk genoeg is. misschien verhogen naar 10%. (aangezien het grotendeels paneermeel is zal 5-10% niet overgedoseerd zijn lijkt mij)
- Ruud de gouw
Remko Oude Elferink schreef:het zal wel gekruid zijn (zigeuner kruiden ofzo?)
Ik ga het niet wegdraaien in boillies,ik wil er eigenlijk zo mee voeren als dat kan !
En dan ander haakaas erop leggen
-
wil je puur alleen het paneermeel gebruiken om te voeren of ook iets anders erbij??
puur weet ik niet of het een positief effect zal hebben..
ik heb zelf wel eens karperlokvoer aangemengt met robin red
verhouding 1kg lokvoer en 200gr robin red..
hier heb ik wel vissen op gevangen. maar een echte meerwaarde heb ik niet kunnen ontdekken in mijn vangsten..
puur weet ik niet of het een positief effect zal hebben..
ik heb zelf wel eens karperlokvoer aangemengt met robin red
verhouding 1kg lokvoer en 200gr robin red..
hier heb ik wel vissen op gevangen. maar een echte meerwaarde heb ik niet kunnen ontdekken in mijn vangsten..
- Ruud de gouw
Ik wilde het er puur ingooien ja, en dan met een ander haakaas erbij gaan liggen.
Ruud,
puur kan je er wel mee vissen. Zoals ik begrepen heb is het "afval"
ik zou als ik jou was, toch de paneermeel met iets mengen. Dit omdat het een groot percentage aan kruiden zal bevatten en dat misschien niet de vis trekt en ook schadelijk kan wezen. Ik zou als ik jou was de paneermeel mengen met diverse ingredienten en het dan (wat ik denk dat jij wil) als lokvoer gebruiken.
een voorbeeld....
3kilo paneermeel
1kilo cede eivoer
1kilo tarwebloem
500 gram koekjesmeel
dit meng je goed en dan neem je mee wat je denmkt nodig te hebben mocht dit je niet bevallen dan probeer je bijvoorbeeld andere producten of verhoudingen. Je kan het uiteraard ook in de winter gebruiken maar vergeet neit dat er ook veel witvis opaf zal komen!
hoop dat je er wat aan hebt
vriendelijke groeten
puur kan je er wel mee vissen. Zoals ik begrepen heb is het "afval"
ik zou als ik jou was, toch de paneermeel met iets mengen. Dit omdat het een groot percentage aan kruiden zal bevatten en dat misschien niet de vis trekt en ook schadelijk kan wezen. Ik zou als ik jou was de paneermeel mengen met diverse ingredienten en het dan (wat ik denk dat jij wil) als lokvoer gebruiken.
een voorbeeld....
3kilo paneermeel
1kilo cede eivoer
1kilo tarwebloem
500 gram koekjesmeel
dit meng je goed en dan neem je mee wat je denmkt nodig te hebben mocht dit je niet bevallen dan probeer je bijvoorbeeld andere producten of verhoudingen. Je kan het uiteraard ook in de winter gebruiken maar vergeet neit dat er ook veel witvis opaf zal komen!
hoop dat je er wat aan hebt
vriendelijke groeten
- Wil Jeurninck
- Contacteer:
Had je vraag niet volledig begrepen Ruud.
Maar je kan het puur gebruiken,ongeacht de kruiden die erin zitten,is namelijk minder dan je denkt anders zou het voor de mens ook niet te eten zijn.
Maar als je het paneer bevochtigd om er voerballen van te maken doe dit in stappen en laat het paneer even de tijd om het vocht op te nemen.
Verder moet je echt niet vergeten om er wat leem aarde erbij te mengen,anders gaan je ballen paneer drijven en zinken pas naar de bodem als ze uit elkaar vallen,op zich niet zo'n probleem als er geen stroming staat maar zelfs een klein beetje wind is in staat om zo'n drijvende bal voer een end weg te blazen.
Vissen kun je het beste met wat harder en groter aas want deze methode trekt natuurlijk ook een zwerm witvis aan.
Maar je kan het puur gebruiken,ongeacht de kruiden die erin zitten,is namelijk minder dan je denkt anders zou het voor de mens ook niet te eten zijn.
Maar als je het paneer bevochtigd om er voerballen van te maken doe dit in stappen en laat het paneer even de tijd om het vocht op te nemen.
Verder moet je echt niet vergeten om er wat leem aarde erbij te mengen,anders gaan je ballen paneer drijven en zinken pas naar de bodem als ze uit elkaar vallen,op zich niet zo'n probleem als er geen stroming staat maar zelfs een klein beetje wind is in staat om zo'n drijvende bal voer een end weg te blazen.
Vissen kun je het beste met wat harder en groter aas want deze methode trekt natuurlijk ook een zwerm witvis aan.
- Ruud de gouw
Bedankt jongens hier kan ik denk ik wel wat mee, overigens weet iemand de houdbaarheid van paneermeel
Gr Ruud

Gr Ruud
He ruud die paneermeel is ongeveer een jaar houdbaar mits
je hem droog en donker bewaard gr aret
je hem droog en donker bewaard gr aret
-
- Contacteer:
sorry voor dit vraagje maar ik zag hierboven net een respeptje met cede eivoer weet iemand waar dit te verkrijgen is en de prijs?
en nu nog het antwoord op je vraag ik zou die rode paneermeel in een visachtige of vleesachtige boilie verwerken en niet in een vrutiche omdat dit rode paneermeel naar vleeskruiden ruikt
en nu nog het antwoord op je vraag ik zou die rode paneermeel in een visachtige of vleesachtige boilie verwerken en niet in een vrutiche omdat dit rode paneermeel naar vleeskruiden ruikt

plassen zijn perfeckte viswateren,