Goede doelen (weeshuis Atjeh)

Plaats reactie
Marc Schrikkema

24-10-2005 22:35

Mannen,

Na de overweldigende actie van een aantal leden meteen na de Tsunami, wil ik toch (na lang twijfelen) de aandecht vragen voor een ander onderwerp.

Een buurjongen van mij heeft n.a.v. de Tsunami een stichting in het leven geroepen "Stichting weeshuis Atjeh" die als missie heeft het bouwen van een weeshuis op Atjeh. Atjeh is een van de zwaarst getroffen gebieden en die mensen hebben alle hulp nodig die ze kunnen krijgen.

Ik wil jullie dan ook vragen om eens te kijken op zijn website, om het verhaal te lezen en hopelijk kunnen jullie daarna helpen.

Het grootste probleem is fundrasing, jups het draait weer eens om die verdomde euro's.

Leon, de man in kwestie, heeft € 100.000,= nodig en strand momenteel op zo'n € 50.000,=. Ik weet dat jullie die laatste helft niet zelf kunnen schokken, alhoewel ieder beetje helpt natuurlijk. Wellicht kennen jullie bedrijven / instellingen die zich willen profileren in het kader van MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) willen jullie die bedrijven met de juiste contactpersonen dan aan mailen aan Leon?

info@weeshuisatjeh.nl

http://www.weeshuisatjeh.nl

Alle initiatieven die geld op kunnen leveren worden zeer gewaardeerd.

Ook zoeken wij een hoop vrijwilligers die her en der in het land activiteiten kunnen ontplooien om meer aandacht voor de stichting te krijgen.

Aanmeldingen zelfde e-mail adres.

Waarom dit initiatief? Omdat de grote jongens (Giro555 enz) niet slagvaardig te werk gaan en alleen een lange termijn planning hebben. Unicef laat zo'n 1500 kinderen op Atjeh in de kou staan, omdat het niet in hun missiestatement past om weeshuizen te bouwen. De redenatie hierachter is dat Unicef vind dat kinderen in gezinnen moeten wonen en niet in weeshuizen, uiteraard een nobel streven maar ....... 15000 (Alleen Atjeh) kinderen onder brengen bij gezinnen is te ambitieus. Er zijn zo godsgruwelijk veel mensen omgekomen dat die ruimte er niet meer is.

Kortom, laten wij nog 1 keer laten zien waar deze communitie toe in staat is, mannen ........

Help Leon, maar veel belangrijker HELP DIE KINDEREN!!!!!

Greets Marc
Laatst gewijzigd door Marc Schrikkema op 25-10-2005 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst

24-10-2005 23:53

Marc, is zeker een erg goed doel. Maar ik vrees dat het alleen maar die site hier onder de aandacht brengen geen zoden aan de dijk zal zetten.
Eenzelfde soort actie als vorig jaar door Hans Brinkhuis wél omdat dat niet vrijblijvend is en iedereen hier dan kan lezen hoe het verloop van een dergelijke actie en de uiteindelijke opbrengst is.

Is dat niet wat voor jou om zoiets te gaan organiseren hier?

Ik wil daar direct aan meedoen en stel aan de hoogste bieder ter beschikking:
- het boek 'Globetrotters Quest' van Tony Davies Patrick, gesigneerd door Tony zelf
- voor 1 persoon boven de 18 jaar gratis deelname aan het KSN viskamp op Lac de Pannecière (eind mei/begin juni 2006), de normale kosten hiervoor t.b.v. 230 Euro zijn voor mijn rekening

Het bovenstaande uiteraard alleen als jij of iemand anders zo'n actie voor dit goede doel op poten gaat zetten.
Tevens zal ik er dan voor zorgen dat er voor deze actie op Carp 2006 gelegenheid komt om in de presentatiezaal alle hoogste bieders officieel bekend te maken en ook is dat een mooie gelegenheid om aan alle hoogste bieders hun 'prijzen' uit te reiken.
Hans Brinkel
Contacteer:

25-10-2005 00:10

Hallo Marc,

Ik sta geheel achter de woorden van Aart, als jij zelf als eerste iets onderneemt dan zul je vanzelf zien dat de rest vanzelf volgt.
Ook ik zal dan mijn steentje bijdragen.
Het initiatief (hoe / wat / wanneer ) ligt bij jou.

succ6

Hans Brinkel
Marc Schrikkema

25-10-2005 06:55

Hans / Aart,

Uiteraard ga ik iets ondernemen, wacht de komende dagen maar eens af.

Nog veel meer vanzelfsprekend is het dat we meer doen dan alleen dit, Cindy & ik zitten er inmiddels middenin en ontplooien meer en meer initiatieven. Hiervan ga ik juliie op de hoogte houden hier, of op de website.

Een veiling is een optie (gaan we doen), maar ik ben eigenlijk op zoek naar ingangen in het bedrijfsleven. Ik maak me sterk dat jullie mij hier met zijn allen mee kunnen helpen.

1 van de dingen die we hebben zijn knoflookraspjes die men kan kopen en waarvan de opbrengst volledig gaat naar deze stichting. De raspjes zijn handgemaakt en werken 10 keer beter dan de standaard knoflookpersen.

Ook hebben wij kerstpakketten samengesteld, met alleen maar handige dingen erin. Ook de opbrengst van deze pakketten gaat 100% naar het weeshuis. Mocht jullie werkgever nog geen kerstpakketten hebben geregeld dan vind ik dit een goed alternatief voor de eeuwige slechte wijn, muffe pannkoeken mix enz enz.

Foto's en prijzen zal ik asap hier plaatsen met een bestel linkje erbij.

Meteen eerste probleem om te tackelen en waarvoor ik jullie ideeen nodig heb. De verzendkosten van die schoteltjes zijn bijna net zo hoog als de prijs van de schoteltje zelf. Men is best bereid om die dingen te kopen voor zeg een € 6.= maar als daar € 5,= aan porto bij komt dan is het opeens weer veel geld.

Ideeen?

Aart / Hans, ik zal jullie een PB sturen met allerlei vragen / opmerkingen enz.

Alvast bedankt Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Marc Schrikkema

25-10-2005 14:33

Misschien ook nog even leuk om te vermelden dat het bestuur van Stichting Weeshuis Atjeh op 24 oktober 2005 is benoemd tot Ambassadeur van de Vrede.

Het benoemen van Ambassadeur van de Vrede is een initiatief welke afkomstig is van de Interreligieuze & Internationale Federatie voor Wereldvrede. Deze NGO heeft een bijzondere adviserende rol bij de Verenigde Naties met als doel om de werkwijze van de Verenigde Naties te verbeteren.

“Het initiatief om Ambassadeurs voor de Vrede aan te stellen werd genomen in januari 2001, tijdens de IIFWP Conferentie voor Wereldleiders 'Dialoog Tussen Beschavingen', in New York, in het gebouw van de VN, waar 500 wereldleiders uit 135 landen aan deelnamen. Sindsdien heeft zich dit initiatief over de gehele wereld uitgebreid.”

"De doelstelling van de Ambassadeurs voor de Vrede is om de huidige barrières die mensen van elkaar scheiden te overwinnen; met name barrières die te maken hebben met etnische afkomst, religie, nationaliteit en cultuur."

“Mannen en vrouwen die aangesteld worden als Ambassadeurs voor de Vrede hebben zichzelf onderscheiden als leiders op het gebied religie, politiek, de media, wetenschap, het bedrijfsleven, en in de samenleving in het algemeen. Zij hebben laten zien dat zij zich consequent inzetten voor het welzijn van anderen, in zowel hun persoonlijke als professionele leven.”

Afbeelding
paul veenendaal1

31-10-2005 21:58

Mark,

Ben je al wat verder,ik bedoel met het ontwikkelen van dingen die gebeuren moeten?

Heb met felix v/d Marel gepraat deze is bereidt ok schilderij te spuiten op de beurs in Zwolle.

Kosten daarvan neem ik wel voor mijn rekening,weet van Aart dat die op KSN stand kan staan.

Schilderij kan bij opbod verkocht worden voor goede doel.

Wil verder net als Aart/Hans wel weten,wat het verdere verloop moet zijn zal je mijn mail even per pb sturen.

Gr Paul Veenendaal
Plaats reactie