Hallo,
Ik vroeg me laatst af hoeveel ruimte je eigenlijk het beste tussen twee kunt laten.
Ik bedoel hiermee hoeveel ruimte, zodat het nog bevisbaar is.
Alvast bedankt,
Ruud
Afstand stekken
-
ligt aan het water.. soms lig ik met 2 hengels maar 10 meter uit elkaar.. andere wateren weer 50 meter..
ik kijk wel altijd of ik ruimte genoeg heb met drillen zodat ik niet met de andere hengel in de knup kom.
Gr. Remko
ik kijk wel altijd of ik ruimte genoeg heb met drillen zodat ik niet met de andere hengel in de knup kom.
Gr. Remko
- Rick Boerboom
Ik probeer voor mezelf altijd na te gaan hoe ik met 2 hengels zo effectief mogelijk kan vissen. Zonder dat je eigenlijk dezelfde vissen benaderd. Ik bevis zelden met beide hengels hetzelfde eiland, dezelfde diepte/afstand, plateau, leliebed enz. En ik bedoel dus ook niet 2 hengels op 1 trekroute van vissen. Maar met die 2e hengel zoek ik andere vissen op. Als deze buiten bereik zijn of op dat moment niet effectief te bevissen kun je naast je voerplek bijvoorbeeld een single hookbait aan de 2e hengel leggen. Dus hengel 2 buiten de voerplek zonder voer erbij. Dat wil nogal eens werken.
S nachts vis ik op veel plekken/wateren meestal 1 hengel onder het kantje. Vaak erg rendabel.
S nachts vis ik op veel plekken/wateren meestal 1 hengel onder het kantje. Vaak erg rendabel.
- Frank bosman
Op afstand vissen kan dichtbij maar ook ver uit elkaar. Je kunt proberen een zo groot mogelijk deel van het water te beslaan. Als je eenmaal een vangende hengel hebt dan kun je met de ander wat gaan experimenteren om nog een goede plek te vinden. Zou proberen verschillende stekken te bevissen, zowieso andere dieptes aanhouden.
beetje bij beetje