Hallo,
Mijn eerste post:
Verschilt het per seizoen welk aas/voer het beste werkt of maakt dat niks uit? En waar kun je het beste opletten bij je aas/voer keuze?
Alvast bedankt
Groeten,
Ruud
Voer en jaargetijden
- Arjen Dijkstra
Ruud, naar eigen ervaring zit er wel verschil tussen het aas/voer en de jaargetijden. Ik ben zelf 't een en ander aan het expirimenteren geweest, en heb ik de zomer met visproducten meer gevangen dan met zoete producten. Het voorjaar acht ik zelf wel geschikt voor de zoetere producten. Ik zeg niet dat je op willekeurig aas niks vangt, maar 't is een leuke om eens goed bij stil te staan... Tot zover ik me erin heb verdiept is het verstandig om bij relatief hoge watertemperatuur eitwitrijk aas te gebruiken omdat de karper vaak actief is en ook veel eiwitten verbruikt. Bij lage watertemperaturen worden eiwitten vaak vervangen door koolhydraten omdat deze sneller worden verteerd dan eitwitten. De karper is bij lage temperaturen minder actief dan bij hogere temperaturen daarom is het verstandig je voerkeuze hierop aan te passen. Ga 's winters dus liever niet teveel smijten met vette vismailproducten omdat deze eiwitrijk zijn.
Ik hoop dat je d'r wat aan hebt
Ik hoop dat je d'r wat aan hebt
Ik zet mijn huupie in
-
He arjen,
Hartstikke bedankt voor je reactie. Heb er zeker wat aan!
Het is idd een leuk onderwerp om eens een keer bij stil te staan.
Hoop dat er nog meer karpervissers zijn die dit interessant vinden.
Groeten
Ruud
Hartstikke bedankt voor je reactie. Heb er zeker wat aan!
Het is idd een leuk onderwerp om eens een keer bij stil te staan.
Hoop dat er nog meer karpervissers zijn die dit interessant vinden.
Groeten
Ruud