Karperen op de Maas

Plaats reactie
frank leijten

07-10-2005 13:33

Ik ben van plan om de rivier de maas ( nieuwe maas) serieus te gaan bevissen dit najaar en voorjaar. Is het wijs en heeft het uberhaupt zin om daar een voerstek aan te leggen ? Heeft iemand verder nog bruikbare tips voor het vissen op deze nederlandse rivier ?
bedankt Frank
Wim hanegraaf

07-10-2005 17:06

hey,

Ik vis zelf ook veel op de maas, het heeft zeker wel zin om te voeren. maar doe dit dan niet in de druk bevaarde en snel stromende stukken,
je voer houdt het daar nog geen uur vol. Zoek een mooie aftakking, een in verbinding staand meer of elk interessant stuk waar niet te veel scheepvaart is. Het is zeker wel zinvol om op drukke en stromende stukken te vissen maar zoek dan een stek waar veel natuurlijk voedsel voorhanden is. Peil je stek altijd zorgvuldig uit, en zoek naar taluds, plattaus, of kuilen. Heb je geen visvinder voor handen doe dit dan met een dobber en lood het voordeel hiervan is dat je de bodemstructuur kunt voelen, en in kaart kunt brengen. Ik voer zelf altijd met veel duivenvoer de eerste paar dagen (wel goed koken en weken) en ga dan langzaam over van minder duivenvoer naar meer boilies, de witvis gaat dan plaats maken voor karper (dat is dan de bedoeling). En denk eraan de maas is niet makkelijk maar als je er een vangt geeft het altijd een grote kick!

Succes

Ps: als je weet van iemand anders zijn voer/visstek ga er dan niet vissen de maas is groot genoeg.
To The Boat!
Plaats reactie