Ik lees hier en daar over nieuwe regels voor boottrailers. Wel of niet gekeurd, met of zonder kenteken...
Weet iemand hoe dit in elkaar steekt?
vr gr Sjoerd
Wet en regelgeving omtrent boot-trailers
- Sjoerd Groot
- Contacteer:
- Lukas Linde
Aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg moeten een gele kentekenplaat met eurologo voeren. Deze kentekenplaat heeft een gele achtergrond, zwarte letters en een lichtblauwe zijbalk met de letters NL aan de linkerkant. Dit type kentekenplaat wordt gecontroleerd afgegeven en ingenomen.
Aanhangwagens met een toegestane maximum massa van minder dan 751 kg moeten vanaf 1 september 2003 een witte kentekenplaat met zwarte letters voeren als ze verbonden zijn met een trekkend voertuig. Ook voor fietsendragers en andere objecten die het zicht op de kentekenplaat blokkeren, wordt dus een witte kentekenplaat verplicht. Hierop staat de cijfer-lettercombinatie die aan het zicht onttrokken wordt.
Bron: http://www.rdw.nl/
Doordat ze dus geregistreerd zijn en een kenteken hebben moeten ze dus ook elk jaar gekeurd worden.
Aanhangwagens met een toegestane maximum massa van minder dan 751 kg moeten vanaf 1 september 2003 een witte kentekenplaat met zwarte letters voeren als ze verbonden zijn met een trekkend voertuig. Ook voor fietsendragers en andere objecten die het zicht op de kentekenplaat blokkeren, wordt dus een witte kentekenplaat verplicht. Hierop staat de cijfer-lettercombinatie die aan het zicht onttrokken wordt.
Bron: http://www.rdw.nl/
Doordat ze dus geregistreerd zijn en een kenteken hebben moeten ze dus ook elk jaar gekeurd worden.
Vissie kump zo!
- Sjoerd Groot
- Contacteer:
Ah dus toch wel!
Heb gelukkig een heel licht bootje, dus kan gewoon mijn witte platen gebruiken...
Want ik keek op marktplaats en daar stonden allerlei verhalen over geregistreede trailers bij die advertenties enzo...
tnx voor de info, had ik zelf ook op kunnen komen, rdw...
vr gr Sjoerd
Heb gelukkig een heel licht bootje, dus kan gewoon mijn witte platen gebruiken...
Want ik keek op marktplaats en daar stonden allerlei verhalen over geregistreede trailers bij die advertenties enzo...
tnx voor de info, had ik zelf ook op kunnen komen, rdw...

vr gr Sjoerd