Hoe het beste te vissen met voorvoeren
-
maken we er toch een overal mee eens zijn board van?
-
Daar lijkt het soms toch al op, Klaas? 

Met vriendelijke groet,
Bas Hofkens
Bas Hofkens
-
- Contacteer:
Chris,
Op openbaar water voer ik 2 a 3dagen voor. Op afgesloten wateren, voer
ik soms wel lang voor; soms zo'n 2 a 3 weken. Dit laat ik ook afhangen,
van wat voor tactiek ik gebruik. Dus ik pas mijn voertactiek aan, naar de
omstandigheden die voordat bepaald water gelden.
Tuurlijk, zal je met een single hookbait scoren op een vooraf aangelegde
voerplek. Zelf deed ik op een cultuur watertje een avond van tevoren flink
wat hennep voeren, en de andere dag vist ik hier met een single hookbait
op. Liep aardig...
Ik denk dat het er meer op aankomt, dat je je onderscheid van de rest
van de meute karpervissers op het gebied van voer tactiek.
groetjes Benny
Op openbaar water voer ik 2 a 3dagen voor. Op afgesloten wateren, voer
ik soms wel lang voor; soms zo'n 2 a 3 weken. Dit laat ik ook afhangen,
van wat voor tactiek ik gebruik. Dus ik pas mijn voertactiek aan, naar de
omstandigheden die voordat bepaald water gelden.
Tuurlijk, zal je met een single hookbait scoren op een vooraf aangelegde
voerplek. Zelf deed ik op een cultuur watertje een avond van tevoren flink
wat hennep voeren, en de andere dag vist ik hier met een single hookbait
op. Liep aardig...

Ik denk dat het er meer op aankomt, dat je je onderscheid van de rest
van de meute karpervissers op het gebied van voer tactiek.
groetjes Benny
- Michel Hollaar
- † in memoriam †
Benny,
Welke zijn de omstandigheden die op een bepaald water gelden, die de voertaktiek bepalen? En welke voertaktiek gebruiken we dan bij welke omstandigheden en op welk water? Passen we de voertaktiek aan als de omstandigheden zich wijzigen tijdens een voercampagne? Teveel variabelen ? Of doen we gewoon maar wat en denken we :
Ik doe het lekker anders dan de rest ?
Welke zijn de omstandigheden die op een bepaald water gelden, die de voertaktiek bepalen? En welke voertaktiek gebruiken we dan bij welke omstandigheden en op welk water? Passen we de voertaktiek aan als de omstandigheden zich wijzigen tijdens een voercampagne? Teveel variabelen ? Of doen we gewoon maar wat en denken we :
Ik doe het lekker anders dan de rest ?
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 19-09-2005 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- marijn ham
Jesse,
Op het IJ heb je momenteel heel veel last van krabben, daar kan je gee voorstek aanleggen...
In het vorjaar heb ik die kom ook vaak bevist en goed gevangen, maar na d epaai waren de vangsten daar een stukkie minder en trok de vis naar wat dieper water weg.
Wij voeren 3 kilo boilis per dag op die stek.
Totdat de krabben de stekken weer overnamen, dan houdt het gelijk weer op.
Nu moet je er instant vissen en geluk hebben dat je je boilie niet direct voor zo'n krab gooit...
De vissen hebben er vaak een vaste trekroute, zowel links als rechts van de sluis...
Door ustig weken te voeren om de dag creeer je een situatie dat de vis vaker jouw plek zal bezoeken.
Op het IJ heb je momenteel heel veel last van krabben, daar kan je gee voorstek aanleggen...
In het vorjaar heb ik die kom ook vaak bevist en goed gevangen, maar na d epaai waren de vangsten daar een stukkie minder en trok de vis naar wat dieper water weg.
Wij voeren 3 kilo boilis per dag op die stek.
Totdat de krabben de stekken weer overnamen, dan houdt het gelijk weer op.
Nu moet je er instant vissen en geluk hebben dat je je boilie niet direct voor zo'n krab gooit...
De vissen hebben er vaak een vaste trekroute, zowel links als rechts van de sluis...
Door ustig weken te voeren om de dag creeer je een situatie dat de vis vaker jouw plek zal bezoeken.
- marijn ham
Klaas van den Herik schreef:maken we er toch een overal mee eens zijn board van?
Klaas,
je hoeft het niet met alles eens te zijn, maar jij vergelijkt appels met peren.
Wordt er gevraagd over hoe te voeren als er dikke vis op de stek voorbij komt, of gaat het over het voeren tijdens het vissen nadat je gevoerd hebt?
- Kees Ouwehand
Beide, denk ik.
De te kiezen voerstrategie hangt met veel meer factoren samen dan het alleen statisch vissen op schoolvis in een schoolvoorbeeld.
Kees

De te kiezen voerstrategie hangt met veel meer factoren samen dan het alleen statisch vissen op schoolvis in een schoolvoorbeeld.

Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 19-09-2005 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- marijn ham
Klopt...
Liever de strategie aanpassen en niet op de schoolvis vissen, maar op de eenlingen...
Liever de strategie aanpassen en niet op de schoolvis vissen, maar op de eenlingen...
-
Voila,
5 meter naast je voerstek met een stringertje.
5 meter naast je voerstek met een stringertje.
-
- Contacteer:
Michel,
Ik doe wat m'n gevoel zeg, en ik probeer af te wijken met m'n voertactiek
van de rest van de karpervissers. Ik probeer dus van het standaard pa-
troon af te wijken wat geld voor een water.
groetjes Benny
Ik doe wat m'n gevoel zeg, en ik probeer af te wijken met m'n voertactiek
van de rest van de karpervissers. Ik probeer dus van het standaard pa-
troon af te wijken wat geld voor een water.
groetjes Benny
- Michel Hollaar
- † in memoriam †
Benny,
Wat ik dus al zei, we doen maar wat, we volgen ons gevoel. 10 karpervissers 10 andere gevoelens, wijken alle 10 dus af van elkaar.
Standaardpatroon is tegenwoordig instant vissen. Die negen andere eikels voeren wel voor mij namelijk.
Wat ik dus al zei, we doen maar wat, we volgen ons gevoel. 10 karpervissers 10 andere gevoelens, wijken alle 10 dus af van elkaar.
Standaardpatroon is tegenwoordig instant vissen. Die negen andere eikels voeren wel voor mij namelijk.

-
- Contacteer:
Michel,
Als je het zo bekijkt, heb je inderdaad gelijk!
Maar ik pin me nooit vast, op één voertactiek. Sommigen gebruiken altijd
hetzelfde voer schema, maar volgens mij doe je je eigen dan tekort....
groetjes Benny
Als je het zo bekijkt, heb je inderdaad gelijk!
Maar ik pin me nooit vast, op één voertactiek. Sommigen gebruiken altijd
hetzelfde voer schema, maar volgens mij doe je je eigen dan tekort....
groetjes Benny
-
tjaa 10 mensen 10 verschillende manieren..
wat me wel opgevallen is de laatste sessies en dat op mijn thuiswater de mensen niet eens in de gaten hebben dat je met voeren juist meer vis op de kant brengt
ik hoor van veel mensen dat er de laatste weken veel te veel voer in gegooid is.. en dat het daarom slecht gaat met de vangsten. maar steeds als ik er zit heb ik nergens last van en vang ik boven het gemiddelde..
dus ik laat ze mooi in die waan dat voeren slecht is voor het water
wat me wel opgevallen is de laatste sessies en dat op mijn thuiswater de mensen niet eens in de gaten hebben dat je met voeren juist meer vis op de kant brengt

ik hoor van veel mensen dat er de laatste weken veel te veel voer in gegooid is.. en dat het daarom slecht gaat met de vangsten. maar steeds als ik er zit heb ik nergens last van en vang ik boven het gemiddelde..

- Jeroen Hof op't
- Contacteer:
Benny,
Ik begrijp wel waar jij naar toe wil, alleen je stelling dat constant het zelfde voerpatroon aanhouden een tekortdoening voor jezelf kan zijn ga ik niet in mee. Ik heb namelijk mijn eigen voerpatroon die net even afwijkt van andere vissers, ik gebruik hem elke keer en toch komen er steeds weer een hoop vissen uit. Ik denk dat ik het voor mezelf wel aardig op een rijtje zo heb, gezien de rest meestal nooit veel vangt!

Ik begrijp wel waar jij naar toe wil, alleen je stelling dat constant het zelfde voerpatroon aanhouden een tekortdoening voor jezelf kan zijn ga ik niet in mee. Ik heb namelijk mijn eigen voerpatroon die net even afwijkt van andere vissers, ik gebruik hem elke keer en toch komen er steeds weer een hoop vissen uit. Ik denk dat ik het voor mezelf wel aardig op een rijtje zo heb, gezien de rest meestal nooit veel vangt!

BORN TO FISH, FORCED TO WORK

- Michel Hollaar
- † in memoriam †
Jeroen,
als je nou weer eens iets anders probeert en met deze nog nieuwere voertaktiek nog meer of nog groter gaat vangen? In jouw geval had kunnen vangen, kunnen want helaas tevreden achterover leunend ving hij zijn visjes toch wel. ??
Mij niet gezien. Stilstand is achteruitgang.
als je nou weer eens iets anders probeert en met deze nog nieuwere voertaktiek nog meer of nog groter gaat vangen? In jouw geval had kunnen vangen, kunnen want helaas tevreden achterover leunend ving hij zijn visjes toch wel. ??
Mij niet gezien. Stilstand is achteruitgang.
- Jeroen Hof op't
- Contacteer:
Dat is een feit Michel, maar het blijft zoeken en verbeteren. Gelukkig maar het zou anders te voorspelbaar worden.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Bas, onze tacktiek werkt zeker wel en heeft zich voor de zoveelste keer bewezen! Gister weer 3uurtjes gezeten en 3 stuks en 1 verspeeld, ik gooide me 2e hengel uit, de swinger zat er nog niet op of mn andere optonic krijsde al! Ik zetten die andere hengel even opzij omdat er weinig ruimte is. Ik wil de vis weer terug zettten (ong 16pond) en ik zie die top van de andere hengel feesten! Vanavond weer, maar ik word maar niet te optimistisch want je zou maar weer eens zien... 

Vissen is gezond!
- Daaf Wolters
Remko Oude Elferink schreef:tjaa 10 mensen 10 verschillende manieren..
wat me wel opgevallen is de laatste sessies en dat op mijn thuiswater de mensen niet eens in de gaten hebben dat je met voeren juist meer vis op de kant brengt![]()
Dat soort eikels heb je altijd Remko.
Op dat water komt het voer echt wel op en kan ietsje meer ook geen kwaad, vraag die lui maar eens hoe ze tot die conclusie komen. Gaat meestal zo van: Er wordt gevoert, ik vang minder, dus komt dat door het voeren.
-
Daaf Wolters schreef:Dat soort eikels heb je altijd Remko.
Op dat water komt het voer echt wel op en kan ietsje meer ook geen kwaad, vraag die lui maar eens hoe ze tot die conclusie komen. Gaat meestal zo van: Er wordt gevoert, ik vang minder, dus komt dat door het voeren.
klopt precies Daaf...
terwijl het eigenlijk de onkunde is bij die mensen die niet willen veranderen van tactiek etc..