Voor dat iemand mij hiermee de mond snoert, ik heb dit stukje gehaald uit de VBK-Rotary Letter Magazine 17. Dat terzijde!
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Is het echt een probleem dat de populatie vergrijst, of kennen wij in dit land een goede inzet van o.a. de o.v.b. die dit in de gaten houdt en tijdig vissen plaatst of wegvangt. Even terug koppelen aan de spiegel projecten.
Er komen ook steeds meer karpervissers bij en de vissen die men vangt zijn meestal al ééns gehaakt. Naar mate van tijd gaat de vis dood en loopt de natuurlijke piramide berg afwaarts. Heeft de vis wel voldoende tijd zich te herstellen of gaat het hier helemaal niet zo verkeerd.
De gewichten zijn de laatste jaren flink gestegen, maar het aantal vissers ook, de topvissen worden targets en na een aantal maal te zijn gevangen de dood vinden of zwaar verminkt worden teruggezet. Gaat dit land door met het brengen van grote karpers of is dit slecht een piek in een grote neerwaartse lijn. Want wat gebeurt er als de top verdwijnt??
Ben benieuwd welke argumenten jullie aanvoeren!