Nou, ik zal ook maar even.
Door alle ontwikkeling bij ons op de plas heb ik in Juni ook een andere boot aangeschaft. Ik had een leuk tourbootje (open motorboot), maar die was niet geschikt om vanuit te vissen. Deze was te klein (4,35 meter) en te instabiel.
Nu hebben we dus een 6 meter lange Carolina Skiff (Amerikaanse boot, gebruikt door Am. Kustwacht). Hij is 1.9 meter breed en heeft een platte bodem en er hangt een 40 PK 4tact achter 

En heeft een stompe punt. Gaat ongeveer 50 km per uur!!!! En is superstabiel!
De Skiff is eigenlijk een kale rechthoekige bak met een stuurconsole erin. Hierin heb ik een zonnedek gemaakt van 1.9 x 2.10. Hierop liggen goede kussens. Zo kan ik er lekker op slapen en vrouwlief kan op de zonnige dagen lekker zonnen als we aan het varen zijn. Over dit zonnedek/slaapgedeelte is een buizenkap gemaakt. Naast de motor heb ik klemmen gemaakt om een europod in vast te klemmen. Omdat de boot laag is, kan ik onder alle bruggen door en omdat'tie lekker snel gaat ben ik de concurrentie lekker voor 

Er moet alleen nog een andere stoel achter het console komen. Eentje op zo'n alu paal die je eruit kunt halen (zie roofvisboten). Op die manier heb ik achter het stuurconsole ongeveer 1.5 meter over om de vis te kunnen onthaken, fotograferen etc.  Zal binnenkort eens foto's plaatsen.
Er zit 1 nadeel aan deze boot, dat is dat hij een platte bodem heeft en dat veroorzaakt veel meer geklots dan bij een v-bodem. Maarja, dat went vanzelf. 
Een vraag: Zou dat geklots kwaad kunnen mbt het verschrikken van de vis? Ik vis namelijk niet meer dan een meter of 30 bij de boot vandaan?
Vis nu heel soms vanuit de boot, maar vanaf April volgend jaar laat ik de biv thuis!!!
Let wel: Zorg dat je je hengels plaatst in het verlengde van de boot. Op die manier hebben je hengels het minst last van schommelingen!
Martin