Probleempje met boiliemix

Plaats reactie
Ivo Schuitema

05-08-2005 22:25

Hallo allemaal,

Ik heb een tijd lang gevist met Wielco boiliemix maar tot op heden nog niets hierop mogen vangen. Iedere keer als ik ermee vis krijg ik meerdere korte runs en die stoppen na een paar seconden. :cry:

Ik vis ook regelmatig met andere readymade boilies op dezelfde rig en daar vang ik wel karpers op, op dezelfde stekken. Hier heb ik geen last van de korte runs. Ook de haken die ik gebruik zijn scherp.

Omdat ik het leuk vind om zelf een beetje boilies te maken en daarop te vangen wil ik wel graag met deze mix blijven vissen. Is er misschien een ingredient dat ik mis of nog kan gebruiken om karpers beter het aas op te laten nemen?

Ik gebruik nu de Wielco boiliemix icm eieren en een lichte flavour in poedervorm.

Heeft iemand tips?
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

05-08-2005 22:44

Hallo Ivo,

Zwemmen er op je water toevallig graskarpers ?
Die kunnen idd zorgen voor vrij maffe aanbeten.
En welllicht zit er in die mix een toevoeging waar grassies gek op zijn.

Ook kan het zijn dat het om brasems of zeelten gaat icm een lange hair.

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Ivo Schuitema

05-08-2005 22:59

Dennis, bedankt voor je reactie.

Er zwemmen bijna geen grassies op dat water. Wel enorm veel brasem en zeelt. Maar kan het dan zijn dat de boiliemix die ik gebruik gewoon een grote aantrekkingskracht heeft op die vissen ipv karpers? Want met de readymades pak ik wel gewoon de karpers.
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

05-08-2005 23:01

Ivo,

Kan idd zijn dat er in de mix nu net een lokker zit waar brasems en zeelten verzot op zijn.
Als je dan met een te grote haak en of een erg lange hair vist kun je die vreemde aanbeten krijgen.

Mvrgr Dennis

mitsz van der kamp
Contacteer:

05-08-2005 23:05

Vis je die hair nog langer, zou je dus van het hele gezeur af moeten zijn?

groeten Mitsz
Frank van Amerongen

05-08-2005 23:32

Zoals Dennis zegt, waarschijnlijk zitten er producten in waar witvis erg gek op is.

Nu de volgende vraag heren, als ik even offtopic mag gaan.

Natuurlijk hebben we een boilie wat alleen karper lokt het liefst. Maar dit bestaat m.i. niet.
Als je met je boilie veel witvis aanlokt en dus ook vangt, meer dan gemiddeld voor een bep. water. Vinden jullie dat positief? Of juist negatief?

Ik vind dit juiist erg fijn. Weet iig dat de bol een "groot bereik" heeft. wat wel zo lijkt voor mij, scholen witvis, schrikt evt. wel karper weg. Een probleem dus.

Om een citaatje van Johan te gebruiken "elk voordeel, heeft zn nadeel, maar da's logissssccchhhh"

Groet, Frank
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

05-08-2005 23:42

mitsz van der kamp schreef:Vis je die hair nog langer, zou je dus van het hele gezeur af moeten zijn?

groeten Mitsz

Mitsz,

Ben ik niet helemaal met je eens(dat dat nog eens mocht gebeuren..)

Als je op een water vist waar de brasems nergens voor terugdeinsen en onder druk van voedselnijd er met boilie tussen de lippen vandoor gaan,ben je met een lange/re hair volgens mij alleen maar slechter af.

De vis sleept het hele zooitje gewoon een paar meter achter zich aan met de bol tussen de lippen,zonder dat ie zich kan haken.

Vis je echter met een lood van laten we zeggen minimaal 140 gram,zal het wellicht bij een paar piepen blijven en geen halve runs.

Vis je echter met 70 a 80 gram zal je dit soort aanbeten op zulke wateren icm een brasemkiller regelmatig krijgen.

Ivo,

Probeer eens een Wielcobal icm een 80 grams loodje en een KORTE hair en een niet al te klein haakje.
Als je dan overdreven veel brasems op de kant krijgt,weet je in ieder geval dat zij de boosdoeners zijn.

Mvrgr Dennis

mitsz van der kamp
Contacteer:

06-08-2005 00:05

of die Wielcobal natuurlijk..... :D
Harnold Kikkert

06-08-2005 13:17

Wielco heeft doorgaands goed voer(al ligt dit natuurlijk wel aan de o.s. bij de winkelier ivm versheid).
Ik heb dit jaar idd veel bijvangsten omdat ik met een langere hair , plm 4,5 cm vis icm met een haak 4 en minimaal 120 gram lood, en dit had ik eerder minder.
Het kan zonder meer aan een bepaald voer liggen of er komen steeds meer brasems!!!
Als ik tegenwoordig enkele piepen krijg sla ik aan ook al is het midden in de nacht. Is het karper, oké! Maar stel dat dit gepiep van een brasem oid komt en die hangt aan je haakje maar krijgt het lood niet verplaatst dan zit dat ding er mooi de hele nacht aan!!! Zit je toch mooi voor Jan Lul.

Think about it!

gr Harnold
Ivo Schuitema

07-08-2005 15:21

Ik ga het allemaal eens even proberen! Bedankt voor alle tips! :D
Daniel Legrand
Contacteer:

07-08-2005 16:40

Harnold Kikkert schreef:Wielco heeft doorgaands goed voer
Harnold

:roll: :roll: :roll:
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Plaats reactie