Heren, mijn grote dank!
Gisteren met de aangepaste rigs weer wezen vissen op mijn vertrouwde stekje. Nu had ik alleen de fox krimpkous gebruikt.
1 rig 5 gr, overload. Niks op gevangen...
andere rig 1.5 gram lood, 10cm lang, en sterk gebogen krimpkous.
Na een schubje van 14 pond krijg ik een typische brasem-aanbeet. Ik sla toch maar aan, en meteen vast in de planten. Van dat lange gras van meer dan een meter waar letterlijk het hele kanaaltje vol mee staat.
Ik loop er dus naar toe, verander telkens de hoek, en krijg de vis zo telkens weer aan het zwemmen. Maar ik kreeg hem maar niet te zien, en wat vocht hij voor dit water toch traag en log....
Na ruim 20 minuten weet ik hem, nadat hij ook nog eens door mijn andere lijn is gezwommen, te scheppen. En jawel hoor...........
Lijn doorgeknipt, mat langs de kant, en de vis erop gelegt. Toeter als een tennisbal! Ik ging dus compleet uit mijn dak om tien uur 's avonds. Ik had de vis die ik al zo lang wou! Een schitterende chocolade bruine massieve schub van 13kg.!
Volgens de verhalen zouden enkele anderen deze vis boven de 30 pond gevangen hebben.... Visten wel allemaal met een dikke onthaakmat
Ik weet het, geen echte gigant, maar wel gewoon een top-5 vis van dit water, die ik nu bijna compleet heb
Ben nog nooit zo blij geweest met een vis