Mensen,
Kort en simpel gezegd: Wie heeft ervaring met de Shimano Biomasters
GT? En meld ook eventuele nadelen.
Oh ja, wat zijn deze molens ongeveer waard op de 2de handse markt?
groetjes Benny
Shimano Biomaster GT
-
- Contacteer:
- Hans van Vrouwerf
- Contacteer:
Hoi Benny
Ik ben in het bezit van 2x de 8000 (alu spoel meer lijncap.)
en 2x de 7000 (kunstof spoel meer lijncap.)
Deze molens bezit ik nu al zo een pak hem beet 9 a 10 jaar (tenminste als je dit model bedoelt
)
Ik vind ze geweldig de slip draai je bij deze molens nog met 1 slag dicht en dat is iets wat bij de molens van hedentendage naar mijn inziens wat lastiger is....
Verders heb ik er nooit problemen mee gehad....Maar de prijs ik zou niet weten wat ik er voor zou willen geven ze zijn voor mij nog steeds goud waard
en wil ze om deze reden ook voor geen goud kwijt!
Ik weet wel dat enkele engelse shops deze molens nog wel verkopen...in nederland worden deze molens steeds schaarser. Dus ik denk dat je met een beetje googlen een heel eind moet komen.
Grtz
HnZ
Ik ben in het bezit van 2x de 8000 (alu spoel meer lijncap.)
en 2x de 7000 (kunstof spoel meer lijncap.)
Deze molens bezit ik nu al zo een pak hem beet 9 a 10 jaar (tenminste als je dit model bedoelt

Ik vind ze geweldig de slip draai je bij deze molens nog met 1 slag dicht en dat is iets wat bij de molens van hedentendage naar mijn inziens wat lastiger is....
Verders heb ik er nooit problemen mee gehad....Maar de prijs ik zou niet weten wat ik er voor zou willen geven ze zijn voor mij nog steeds goud waard

Ik weet wel dat enkele engelse shops deze molens nog wel verkopen...in nederland worden deze molens steeds schaarser. Dus ik denk dat je met een beetje googlen een heel eind moet komen.
Grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
-
- Contacteer:
Hans,
Wat is de lijncapesiteit van je molens?
De slip is dus werkelijk perfect? Dit vind ik eigenlijk het belangerijkste.
Verder bedankt voor je reactie! Maar meer ervaringen zijn ook welkom.
groetjes Benny
Wat is de lijncapesiteit van je molens?
De slip is dus werkelijk perfect? Dit vind ik eigenlijk het belangerijkste.
Verder bedankt voor je reactie! Maar meer ervaringen zijn ook welkom.
groetjes Benny
- Hans van Vrouwerf
- Contacteer:
Hey Benny,
Lijncap. is ongeveer 250 meter van 40/100 zo uit mijn hoofd...
Maar nu de vraag is de slip perfect .... deze discussie heb ik gehad met een maat van me die daiwa heeft. Zoals je waarschijnlijk weet is deze slip micro fijn...De Biomaster is in dit geval wat grover en voor de manier waarop ik vis is dit voormij perfect... Dus ik denk dat het een kwestie van smaak is.
Een maat van mij bezit de goedkopere versie die Aerlex is genoemd deze bezit 1 kogellager en voor de rest glijlagers. Zijn woorden zijn: "Er komuh pas neie as deze helemaal kas ferrot zijn oftewel nooit"
Let wel op....het zijn echte vetvreters 2 a3 keer per jaar een stevige lik vet is niet vreemd bij deze monstertjes. De metalen ring die op de spoel zit (onder de slipschijf waar dus mee wordt afgeremd) wil wel eens loslaten maar met wat loctite is dit zo opgelost. Verders zijn ze gewoon heel degelijk en heb ik in al die jaren nog nooit 1 keer het woord K ut molen in mijn mond genomen...Kapot kunnen ze niet want er zit bijna nix in wat eigenlijk kapot kan. owja 3 kogellagers bezit dit dingegie
Toch nog even een plaatje:
Maar goed als je ze kan krijgen ga even kijken en beslis zelf zal ik maar zeggen. Want je weet 1000 mensen 1000 dingen
Grtz
HnZ
Lijncap. is ongeveer 250 meter van 40/100 zo uit mijn hoofd...
Maar nu de vraag is de slip perfect .... deze discussie heb ik gehad met een maat van me die daiwa heeft. Zoals je waarschijnlijk weet is deze slip micro fijn...De Biomaster is in dit geval wat grover en voor de manier waarop ik vis is dit voormij perfect... Dus ik denk dat het een kwestie van smaak is.
Een maat van mij bezit de goedkopere versie die Aerlex is genoemd deze bezit 1 kogellager en voor de rest glijlagers. Zijn woorden zijn: "Er komuh pas neie as deze helemaal kas ferrot zijn oftewel nooit"
Let wel op....het zijn echte vetvreters 2 a3 keer per jaar een stevige lik vet is niet vreemd bij deze monstertjes. De metalen ring die op de spoel zit (onder de slipschijf waar dus mee wordt afgeremd) wil wel eens loslaten maar met wat loctite is dit zo opgelost. Verders zijn ze gewoon heel degelijk en heb ik in al die jaren nog nooit 1 keer het woord K ut molen in mijn mond genomen...Kapot kunnen ze niet want er zit bijna nix in wat eigenlijk kapot kan. owja 3 kogellagers bezit dit dingegie
Toch nog even een plaatje:

Maar goed als je ze kan krijgen ga even kijken en beslis zelf zal ik maar zeggen. Want je weet 1000 mensen 1000 dingen
Grtz
HnZ
- JJ de Wals
Benny,
Ik heb de bewuste molens nu 2,5 jaar en ze bevallen erg goed.
Het zijn werkpaarden met een prima slip, die je wel schoon moet houden.
Verwacht echter geen soepeldraaiende molen. Er gaat tussen de 400 en 500 meter 35/00 op. Reeele prijs is zo'n 50 a 60 euro per stuk.
Groeten Jorn
Ik heb de bewuste molens nu 2,5 jaar en ze bevallen erg goed.
Het zijn werkpaarden met een prima slip, die je wel schoon moet houden.
Verwacht echter geen soepeldraaiende molen. Er gaat tussen de 400 en 500 meter 35/00 op. Reeele prijs is zo'n 50 a 60 euro per stuk.
Groeten Jorn
-
- Contacteer:
Heren,
Ik weet genoeg, ik koop ze toch maar niet!
Voor de rest iedereen bedankt voor alle info.
groetjes Benny
Ik weet genoeg, ik koop ze toch maar niet!

Voor de rest iedereen bedankt voor alle info.
groetjes Benny
- Hans van Vrouwerf
- Contacteer:
Always a pleasure!