Hoe degelijk foto's maken met zelfontspanner??

Plaats reactie
joeri onkelinx

08-07-2005 18:23

Hallo,
Mijn "vismaat" kan tegenwoordig niet meer mee gaan vissen om verscheidene redenen zijn ouders zijn het beu om hem naar het meer te rijden (wel dan denk ik ieder zijn hobby en respecteer het) en hij ligt onder de sloef bij zijn nieuwe vriendin,......
Wel nu vraag ik mij af hoe ik een mooie foto kan maken met mijn digitaal cameraatje als ik er alleen op uittrek? Hebben jullie geen tips voor mij want een foto van de vis op de onthaakmat is nu niet bepaald een prachtige foto. Moet ik de camera misscien op een vaste plaats zetten en altijd op dezelfde plaats een foto nemen of............... :roll: ?

groeten,
joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Joris Kroes

08-07-2005 18:50

Of, je koopt een statief en gaat er een paar keer met je blote billen voor zitten om te kijken hoe ver dat ding weg moet staan en hoe je billen er uit zien
Daaf Wolters

08-07-2005 18:55

Statief heb je niet nodig, mat een koppelstukje an je em zo op een bankstick schroeven.
Verder blijft die zelfontspanner ook gekloot hoor, de eerste vijf keer dat je afdrukt spartelt die vis opeens en zo.
Wat dat betreft is een draadontspanner beter, maar die zijn geloof ik ook een stuk duurder.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Ivan Peeters

12-07-2005 14:32

Wat ik doe is het volgende:

Ik zet mijn bivvytafeltje altijd op de zelfde plek in mijn bivvy en dan zet ik mijn fototoestel in de hoek van het tafeltje met de lens naar voren(uiteraard...) dan neem ik een paar proef fotos met een meetlint in mijn handen die ik op 1 meter lengte horizontaal vasthoud.
Daarbij neem ik gewoon de positie aan die ik met een vis in mijn handen ook zou aannemen.
Als ik dus een vis heb weet ik precies hoe het er uit gaat zien ongeacht de lengte en grootte van de vis, tenzij die langer is dan een meter, maar dan is een bewaarzak en een telefoontje misschien ook wel handig, want dan heb je waarschijnlijk een van de mooiste vissen van je leven.

Succes,

Mvg Ivan
Carpe diem...
peter andrae

12-07-2005 17:05

koop een adapter voor op een bankstick kan je zo je fototoestel erop zetten,vraag of een familielid ff zogenaamd wil poseren met een opblaaskarper 8) voor het toestel dan meet jij de afstand op zodat je aan de waterkant altijd een foto kan maken van je vis ik heb 10 sec voordat mijn toestel een foto maakt soms werkt de karper niet mee maar okay dat neem ik op de koop toe.

groetje,s peter.
Jeroen Hof op't
Contacteer:

12-07-2005 17:46

De vraag is moeilijker dan het antwoord.

EVEN IN STAPPEN;

* Vis gevangen, hang hem even in een bewaarzak weg.
* Installeer de camera op het statief
* Zet de ontspanner op 10 seconden
* Afdrukken en voor je mat gaan zitten voor de juiste afstand.
( Dit is met een digitale camera makkelijk, de foto's worden toch weer gewist )
* Wanneer de afstand is bereikt, de vis op de kant en schieten maar.

Ps; zorg er wel voor dat wanneer je de vis gefotografeerd hebt, je de mat even sluit i.v.m. spartelen.

Hou ook de vis niet te lang op de mat, gewoonweg onnodig.

succes
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Mark Zelle
Contacteer:

12-07-2005 22:57

als je digitaal maakt en je hebt een behoorlijk aantal megapixels, kun je de foto ook 'bijknippen' als je te ver af zit. dus mislukken kan bijna niet.
menno laarmans

12-07-2005 23:41

Nooit last , dus t zal wel aan mij liggen :P
Plaats reactie