1 Is het een goed idee om boilies te maken van (witvis)lokvoer? Daarmee bedoel ik gewoon een zak lokvoer halen, paar eitjes erdoor en rollen.
2 Als je gemalen drijvende katten(honden)brokken in je boilie mix doet, gaat je boilie dan ook (bij een % van?) drijven?
3 Ik wil ook op vakantie met mijn zelfgemaakte boilies vissen, maar vorig jaar ging het niet helemaal goed met conserveren. Na een paar dagen gingen de ballen verrotten. Ik ben nu aan het testen hoelang ik ze uit de vriezer kan houden. Ik heb ze in een uien netje hangen, in de wind. 's nachts en tijdens regen hang ik ze in de schuur. maar na 3 dagen (ze zien er nog goed uit) beginnen ze uit te drogen (en barsten). IS dit normaal en kan ik er nog mee vissen? kan ik ze ook op andere manieren conserveren?
Ik hoop dat er op de drie vragen een paar antwoorden komen.
Een paar boilie vragen
- Peter Ponsteen
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
- Harnold Kikkert
Gooi de boilies na 1 1/2 gedroogd te hebben in een emmer en gooi er een zooi zout doorheen.
Simpeler kan het bijna niet volgens mij.
Succes.
gr Harnold
Simpeler kan het bijna niet volgens mij.
Succes.
gr Harnold
-
nou je kan uiteraard boilies maken van witvislokvoer maar dat ligt eigenlijk aan die samenstelling, als die grof is word je boilie ook grof.
als er veel broodmeel door zit dan word je boilie heel zacht.
als mix ga ik nu gewoon dit gebruiken:
0.25 soja vet
0.25 griesmeel
0.25 maismeel
0.10 vogelvoer
0.10 koekmeel
0.05 kaneel
ik gooi wel eens gemalen kattebrokken door mijn mix, nee de boilie gaat niet drijven want als dit goed nat wordt, bij het aanmaken van de mix al en ook nog na het koken is het drijfvermogen vrijwel al weg.
de boilie wordt er wel zacht van, vaak voordeel, soms nadeel.
iets langer koken maakt hem wat harder.
als conservering heeft harold de enige goede tip gegeven die ik ken en daar ben ik het dus mee eens.
netje werkt ook maar wat je zelf zei je boilies gaan barsten, maar dit is afhankelijk van het weer.
groet Jeroen
als er veel broodmeel door zit dan word je boilie heel zacht.
als mix ga ik nu gewoon dit gebruiken:
0.25 soja vet
0.25 griesmeel
0.25 maismeel
0.10 vogelvoer
0.10 koekmeel
0.05 kaneel
ik gooi wel eens gemalen kattebrokken door mijn mix, nee de boilie gaat niet drijven want als dit goed nat wordt, bij het aanmaken van de mix al en ook nog na het koken is het drijfvermogen vrijwel al weg.
de boilie wordt er wel zacht van, vaak voordeel, soms nadeel.
iets langer koken maakt hem wat harder.
als conservering heeft harold de enige goede tip gegeven die ik ken en daar ben ik het dus mee eens.
netje werkt ook maar wat je zelf zei je boilies gaan barsten, maar dit is afhankelijk van het weer.
groet Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
- Peter Ponsteen
Ik weet nu dat kattevoer in boilies niet veel helpt. Maar nu zit ik met mijn keiharde boilies. ze rotten nog steeds niet
-
hoezo helpt kattevoer is je boilies niet?
prima ingredient hoor, niks mis mee.
keiharde boilies betekend minder lang koken als je ze zachter wil hebben.
prima ingredient hoor, niks mis mee.
keiharde boilies betekend minder lang koken als je ze zachter wil hebben.
- Peter Ponsteen
lees eerst aub de topic door, mijn boilies worden hard bij het bewaren buiten de vriezer, en het kattenvoer HELPT NIET bij het drijfvermogen
-
ja kerel ik heb de topic wel gelezen, je steld vreemde vragen, wat wil je nou precies weten dan? anders pb je maar ofzo.
groet
Jeroen
groet
Jeroen
- Peter Ponsteen
Je hep PB