hoeveel hennep en mais?

Plaats reactie
Rick Boerboom

21-06-2005 12:35

Dat ligt er een beetje aan hoe lang je wil gaan vissen of je ook wil voorvoeren. Als je zonder voor te voeren zou gaan vissen op die ene stek zou ik voor bijvoorbeeld een avondje vissen niet te veel klaar maken. Een kilo hennep en mais samen lijkt mij genoeg. En dan zou ik niet alles tegelijk erin kwakken, maar de stek bijhouden door steeds kleine beetjes erin te gooien. Ik zou dus 1 kilo mais-hennep doen. Van allebei dus 500 gram.

Hennep: 24 uur weken, 15 min koken
Mais: 24 uur weken, 15 min koken

Zo doe ik het, andere vissers varieren hier een beetje in, maar over weken en koken zijn wel 1000 topics geweest, al zoekend kun je daar nog wel wat over vinden.
Denny Verdoold

21-06-2005 15:54

Dan kan je de hoeveelheid wel iets opvoeren.
In die 2 dagen (3x per week) wordt er ook veel opgegeten door witivs en op 1 dag voer je (als je gaat vissen) al een kilo.
Dan zou ik per voerbeurt 2-2,5 kilo voeren.
marijn ham

21-06-2005 17:03

Tom,

Als ik ga voeren met partikels (mais, pinda's, tijgernoten, enz...) dan voer ik gedurende 3 dagen 7 kilo per dag.
De brasem eet er van mee, en je wil niet gaan voeren voor 1 karper.
Ik probeer minimaal 10-15 karpers op de stek te krijgen.
deze eten met gemak 300 gram per dag.

Hetzelfde voor de hennep, deze wordt door alle witvis gegeten, niet alleen brasem en karper.

Karper is er inderdaad gek op.
Jeroen Hof op't
Contacteer:

21-06-2005 18:13

Hallo Ton...

Mijn advies is:

* De hennep en de mais beiden 48 uur te weken.
* De kooktijd van beiden op 20 minuten te houden, zodat het nog net hard genoeg voor de hair is.
* Als extra een half potje kerrie (echt waar een half potje )
* Dan nog 1 dag laten staan zodat de hennep helemaal gekiemd is

Voor 2 weken voorvoeren zou ik 1 kilo mais en 1 kilo hennep per stek gebruiken, en om de dag voeren. Dus 7 maal op 2 weken. De laatste 2 dagen boilies toevoegen en de hoeveelheid mais en hennep terugbrengen tot 500 gram per stek.

Ps: Je gaat toch niet voor 1 nachtje hé???

Dit is maar om een indicatie te geven. Aangezien jij met het pennetje gaat kan een dag of 2a3 ook al succes leveren, vergeet zeker de wormen of de redkidney beans niet, die willen nog wel eens het verschil maken.

Succes!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Klaas van den Herik

21-06-2005 18:37

Gideon jongen, wordt er gewoon blij van.

Als het een wedstrijd was, heb jij gewonnen. Is het geen wedstrijd vang jij de vissen.

MVG

Klaas
Daaf Wolters

21-06-2005 23:18

Ik zou zelf drie dagen voeren, als er zo'n hoop karper zit zou ik het vrij vors doen, een kilo of 6 per dag moet geen probleem zijn, iets meer kan ook. Overigens zou ik op de laatste dag de hennep flink terugschroeven of zelfs weglaten, om preoccupatie op dat kleine spul te voorkomen. Dit houdt namelijk in dat de vissen niks anders willen eten voor de hennep compleet weg is en zeker als je maar kort vist kan dat aardig vervelend zijn. Ik wil trouwens niet zeggen dat dit altijd gebeurt, maar ik zou gewoon het risico niet willen lopen.
Oh ja, zoals Gideon al zei, twee weken is echt nergens voor nodig en kan zelfs tegen je gaan werken omdat karper na een tijdje soms een beetje genoeg van de particles lijkt te krijgen. Op die manier ben je al ruim over de climax heen voor je een lijn te water laat. Zoals ik al zei, een dag of drie is vaak ideaal.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas van den Herik

22-06-2005 11:41

3 regels Gideon,

En er is geen speld tussen te krijgen.

Volgens mij bedoelt Marijn 21 kilo in totaal, 7 kilo per dag.

Als binnenkomer.

Ik zou gewoon een paar handjes onder de boom gooien, en dan pennetje erop...

Hoppa

Ff een vraag: Waarom wil je 2 weken voeren, als de vis al op de stek/onder de boom zit?

Tja. Reken maar dat ik een smile kreeg.

MVG

Klaas
Plaats reactie