hoe dresuur doorbreken met wedstijden

Plaats reactie
remon van dusschoten

20-06-2005 00:50

Over 5 weken vis ik een marathon ,maar wat wil nu het geval .Als je vrij vist dan kun je soms heel leuk vangen .Maar met wedsrijden wil het niet en iedereen voert dan masaal met hennep. De vis laat dan zeker een paar dagen niet van zich horen of zien.Hoe kan ik toch een stel vissen aan het asen krijgen zonder hennep te gebriuken. Ik heb de method al gebruikt de Dynamit stik bloodwormpellets maar tot heden wil dit in wedstrijdverband niet. Hoe kan ik dit oplossen wie weet een goede Attractor of iets dat de vis toch axtief maakt of toch tot asen aanzet
Ook heb ik de ouderwetsen manieren al geprobeert Terwijl dat soms toch tot verasende vangsten kan lijden

wie kan mijn aan een goed antwoord helpen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
killian de bruijne

20-06-2005 01:13

de vis moet toch eten in die tijd, meschien heeeel weinig en verspreid voeren? met iets wat die mensen niet gebruiken
Mourad Aviara

20-06-2005 07:22

Niet met boilies vissen in ieder geval.

Wat ik vaak doe met druk beviste wateren (die op dat moment druk bevist zijn) is mezelf onderscheiden van de andere visser.

Tegenwoordig vist 8 van de 10 karpervissers met boilies. En voeren ook met boilies bij. Of met hennep, in jouw geval.

Wat ik dan doe is gewoon met iets anders vissen dan met bolies. Tijgernoten bijvoorbeeld. En vis met de partikels die het normaal gesproken niet houden op een hair door middel van dit: http://www.raven.nl/catalogus2005/html/ ... m4912.html

Of iets heel anders, geef je fantasie de vrije loop. Karper eet niet alleen boilies. Probeer het met wat natuurlijk voedsel van de karper. Of gebruik partikels in combinatie met dips of iets dergelijks.
mitsz van der kamp
Contacteer:

20-06-2005 07:44

weest stil en blijf stil

loodjes van 30 gram of helemaal geen lood

geen voerbombardementen etc etc

maar dan zit je altijd nog met die anderen, die zich misdragen....

de stek is veel belangrijker dan de rest van het gebeuren, dus daar doe je weinig aan

qua voer zou ik juist iets nemen, dat ze wel vertrouwd is, maar het dus op een zeer doordachte wijze presenteren

wees scherp :D
Klaas van den Herik

20-06-2005 08:16

dus als je nu anders gaat doen, geef je eigenlijk toe, dat je in gewone situaties niey goed bezig bent.

Door niet met bollen te vissen geef je toe, dat het eigenlijk kutaas is.

Snap her nix van.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst

20-06-2005 09:48

Kilian, hoe kom je erbij dat de vis toch moet eten in die tijd? Uit OVB proeven is n.l. gebleken dat karper en brasem wel 3 maanden zonder natuurlijk voedsel en onnatuurlijk voedsel kan blijven leven zonder noemenswaardige gewichtsvermindering. Vrij normaal is dat bij al dat soort wedstrijden en enduro's gewoon slecht wordt gevangen daar er bij dat soort 'toestanden' abnormaal (voor de vissen dan) veel voer, geplons en lijnen in hun leefgebied voorkomen. Zoiets winnen is m.i. meer geluk dan wijsheid en op een recht stuk water zijn het meestal de beide uiteinden waar gevangen wordt.
Voor mij hebben wedstrijden en enduro's niks met karpervissen te maken, maar dat moet eenieder voor zich maar uitmaken.
Rob Dougan

20-06-2005 10:51

kantvissen met slappe lijnen, zwaar stuk lood en een single visboilie.

Met kantvissen bedoel ik dan, zodanig dicht onder de kant, dat je vist waar geen enkele lijn het water in gaat, dat de lijnen van andere vissers pas verder uit de kant het water in gaan 8)
Aart Lokhorst

20-06-2005 12:38

Jaja...met zo'n 100 man die op de oever staan te trappelen :lol:
remon van dusschoten

20-06-2005 23:22

Hoezo klaas normaal niet goed bezig ben, ik volg je niet?

en het woord bollen heb ik ook niet in de mond genomen

snap er niks van

wat ik wil is gewoon de dresuur met die wedstrijd doorbreken en hoe doe je dat het besten daarom deze topic.dat is toch niet zo moelijk te snappen

Stefan Slechten

20-06-2005 23:40

Knoop er een aardappel aan. Vang je niks heb je tenminste niet teveel geld uit gegeven aan zo'n "marathon"..

Groetjes,
Stefan
Patrick van Leur

21-06-2005 08:34

Ik denk dat ik weet welk water het is. het is zo simpel daaro. Maar particals werken zo ie zo beter als boily´s. Je komt er wel :lol:

tijgernootje´s vlak onder de kant en knallen maar!!

mvg
remon van dusschoten

21-06-2005 16:56

Met die denk wijzen zijn er op die plas al een hoop op hun bek gegaan
karpers raken gedreseert naar verloop van tijd

Douwe Bijlsma

22-06-2005 10:42

Klopt Remon met het denken dat de vis gedresseert ( onvangbaar ) is zijn al veel vissers op de bek gegaan.
Wil je iets anders dan een ander? kook dan je boilies heel kort en vis eens met deegballetjes.

Je zal maar tussen 60 vissers inzitten dan hebben je vangsten niet veel met "dressuur" te maken.

Ga er maar eens vissen zodra de horde vertrokken is.
Wel de hele kant afvissen niet op 1 plek blijven zitten.
Ik zou werkelijk benieuwd zijn hoe dat dan heet.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie