tijgernoten alweer sorry
- remon van dusschoten
ik krijg mar geen slijm op de noten hoe komt dit is het oude rommel of doe ik het verkeerd week ze een dag en een nacht dan suiker er bij flesje oudbruin en kook ze een uurtje of 1.5 en dan zet ik ze weg en naar een dagf of wat nog geen slijm hoe losasen we dat op
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT
steun de KSN en wordt lid gewoon doen
- marijn ham
Dat is erg raar...
Na een dag krijg ik al slijm op de noten.
Ik week ze een dag, kook ze ruim 1.5 uur met veel suiker en wat sweetner erbij.
Daarna gaan de noten in een emmer en de dag erna begint het al voorzichtig te slijmen, na 3 dagen is het lijn geworden ipv slijm.
Na een dag krijg ik al slijm op de noten.
Ik week ze een dag, kook ze ruim 1.5 uur met veel suiker en wat sweetner erbij.
Daarna gaan de noten in een emmer en de dag erna begint het al voorzichtig te slijmen, na 3 dagen is het lijn geworden ipv slijm.
-
Doe er maar een beetje suiker bij. Dan komt et wel goed! Teminsten dat hoop ik..
MVG,
Robert
MVG,
Robert
Ze bijten of ze bijten niet.
- robbin kremer
Robert lees eens goed dan...
Hij doet er al suiker door..
Hij doet er al suiker door..
FCG, Trots van het Noorden!
- Hans van Putten
Remon,
Indien de nootjes al wat ouder (en sloffer zijn) gaan ze wat minder snel slijmen.
Gewoon zoals je het nu hebt gedaan doen, en dan in een (gesloten) emmer een dagje in de zon laten staan..... wedden dat jij slijm krijgt..!!
En als de zon niet schijnt, koken en met het kokende water in een emmer en direct deksel erop, volgende dag snot en 2 dagen daarna prachtig slijm....
Test het maar eens, het word van het weekend heel zonnig
(tip: niet teveel dagen in de zon hoor, want dan krijg je behanglijm op je noten ipv slijm...)
Indien de nootjes al wat ouder (en sloffer zijn) gaan ze wat minder snel slijmen.
Gewoon zoals je het nu hebt gedaan doen, en dan in een (gesloten) emmer een dagje in de zon laten staan..... wedden dat jij slijm krijgt..!!
En als de zon niet schijnt, koken en met het kokende water in een emmer en direct deksel erop, volgende dag snot en 2 dagen daarna prachtig slijm....
Test het maar eens, het word van het weekend heel zonnig

(tip: niet teveel dagen in de zon hoor, want dan krijg je behanglijm op je noten ipv slijm...)
-
tijgernootjes 1 dag laten weken in water en dan 1 dag in gecondenseerde melk van friese vlag
daarna een half uurtje koken(in dezelfde melk
en vangen maar
daarna een half uurtje koken(in dezelfde melk
en vangen maar
- Douwe Bijlsma
Nog een kleine tip als de zon niet schijnt.
Zet je emmer of kieper de noten in een koelbox die houdt de kou goed vast maar de warmte ook.
De noten zitten dus langer in de warmte en vinden dat helemaal niet erg.
Douwe
Zet je emmer of kieper de noten in een koelbox die houdt de kou goed vast maar de warmte ook.
De noten zitten dus langer in de warmte en vinden dat helemaal niet erg.
Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
-
je hoeft er helemaal niks doorheen te gooien
ik kook me tijgernoten een uur en laat ze dan gewoon in t kookvocht staan volgende dag voelt t al slijmerig aan
ik kook me tijgernoten een uur en laat ze dan gewoon in t kookvocht staan volgende dag voelt t al slijmerig aan
- remon van dusschoten
heb van een maat tijgernoten gehad geprepereert als gewoonlijk en krijg nu wel slijm denk dat ik in het verleden ouwe noten heb gehad maar deze zijn perfect

elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
oke ik doe het zo
pak een pan doe er water in en dan de tijgernoten dan berg suiker en een klein beetje melange nix voorweken gelijk het water aan de kook brengen de tijgers zuigen het water op en nemen het suiker ook mee ,dat zal minder zijn als je de tijgers eerst voorweekt na zoon 25 a 30 min koken in een emmer doen en dan de deksel erop gegarandeerd na een dag slijm zelfs bij oude tijgers ,niet zuinig zijn met suiker .
groetjes erwin
pak een pan doe er water in en dan de tijgernoten dan berg suiker en een klein beetje melange nix voorweken gelijk het water aan de kook brengen de tijgers zuigen het water op en nemen het suiker ook mee ,dat zal minder zijn als je de tijgers eerst voorweekt na zoon 25 a 30 min koken in een emmer doen en dan de deksel erop gegarandeerd na een dag slijm zelfs bij oude tijgers ,niet zuinig zijn met suiker .
groetjes erwin