invloed van het weer op drijvend vissen

Plaats reactie
Richard Lodewijks

16-05-2005 19:18

Een vraag.

Veel wateren die ik ken zijn zeer beinvloed als het om de vangst gaat door het weer. Soms zelfs voorspelbaar, alles lijkt te staan of te vallen met het weer.

Echter door de jaren heen lijk ik er steeds meer achter te komen dat die invloed bij het drijvend vissen nihil is. M.u.v. de temperatuur van het water maak ik drijvend altijd wel een kans. Oosterwind, westerwind, windstil, vochtig, benauwd het lijkt allemaal niks uit te maken. Waar ik met het statisch vissen en tevens penvissen vaak afhankelijk ben van bepaalde aastijden lijkt het drijvend de hele dag te lukken.

Ben benieuwd naar de verklaring van jullie, want ik kom er niet uit.

Richard
Richard Lodewijks

17-05-2005 09:24

niemand een mening hierover?
Theo de Vries

17-05-2005 16:02

Hallo Richard

In de jaren dat ik fanatiek met de korst viste, zijn mijn ervaringen het zelfde als die van jou, zelfs was zelfs zo dat ik meer karpers bij noord tot oosten wind ving dan bij de gekende zuid/zuidwesten winden. De water temperatuur was gemideld wel hoger dan twaalf graden, maar ik heb tot december aan toe goed op de korst gevangen.

De laatste dagen,met die overwegend NW wind, is het op een enkele beet na, met de bodemvisserij behoorlijk slecht gesteld, maar een uurtje korsten leverde direct een aantal beten op.

Het blijft me verbazen,
groeten Theo
Jan Zwarthoed

17-05-2005 16:52

Ik vang met korst nog altijd het beste als het al een tijdje lekker warm weer is. Ga dan s'ochtends om een uur of 5 op pad. De karpers zijn dan zeer actief aan het azen(vooral tegen de oevers) en makkelijker te vangen. Overdag en met ander soort weer vang ik ze ook wel hoor maar dan is het toch veel minder.
Richard Lodewijks

17-05-2005 18:21

Jan,

Die ochtenden in de zomer zijn inderdaad amazing, zijn nog maar weinig die dat doen en liever in hun bed blijven ronken en das dom want niks is frustrerender ,s avonds als ze goed aan het azen zijn en de duister invalt. Dan kan je beter met het licht meevissen.

Richard
Plaats reactie