Hou je van heavy metal muziek
-
Enkel ECHTE muziekliefhebbers luisteren naar metal !!
je moet eens goed luisteren ernaar, niet naar het 'geschreeuw' maar echt naar de lyrics, is heel wat anders dan wat die popgroepjes of R&B groepjes van tegenwoordig zingen, onrealistische teksten over liefde dit en liefde dat en onrealistische clips met auto's van een fortuin en meiden die je uit een boekje kan bestellen , echt belachelijk die shit !
geef my maar metal!!
ik luister o.a. naar mastodon,metallica,children of bodom,cradle of filth, dimmu borgir,a dozen furies,black sabbath,slayer,enslaved,unearth,amon amarth,anorexia nervosa,six feet under,cannibal corpse,iron maiden,hatebreed,... maar een van men favoriete bands blijft toch wel NIRVANA!! is niet echt metal alhoewel de meeste nummers toch wel naar metal neigen.
greetz
je moet eens goed luisteren ernaar, niet naar het 'geschreeuw' maar echt naar de lyrics, is heel wat anders dan wat die popgroepjes of R&B groepjes van tegenwoordig zingen, onrealistische teksten over liefde dit en liefde dat en onrealistische clips met auto's van een fortuin en meiden die je uit een boekje kan bestellen , echt belachelijk die shit !
geef my maar metal!!
ik luister o.a. naar mastodon,metallica,children of bodom,cradle of filth, dimmu borgir,a dozen furies,black sabbath,slayer,enslaved,unearth,amon amarth,anorexia nervosa,six feet under,cannibal corpse,iron maiden,hatebreed,... maar een van men favoriete bands blijft toch wel NIRVANA!! is niet echt metal alhoewel de meeste nummers toch wel naar metal neigen.
greetz
- Daaf Wolters
Kan aardig in je lijstje meegaan.
Alleen cradle of filth zou er bij mij meteen uitvliegen, aangezien die lui ongeveer net zo commercieel zijn als die r&b groepjes. Heb er 4 cd's van waar ik er twee van kwijt ben. Niet echt haast om ze terug te vinden trouwens. Nirvana ben ik niet zo weg van, maar goed, het is aan te horen.
Heb nu zelf ancient aanstaan, lekkere noorse black metal.
Alleen cradle of filth zou er bij mij meteen uitvliegen, aangezien die lui ongeveer net zo commercieel zijn als die r&b groepjes. Heb er 4 cd's van waar ik er twee van kwijt ben. Niet echt haast om ze terug te vinden trouwens. Nirvana ben ik niet zo weg van, maar goed, het is aan te horen.
Heb nu zelf ancient aanstaan, lekkere noorse black metal.
-
progressive metal is echt gaaf, symphony X.
Dream Theater is ook heel goed maar niet altijd progressief, wel heerlijk om naar te luisteren.
jammer aan de meeste echte zware metal is het geschreeuw. ik lees wel dingen over lyrics maar totdat ik ze gelezen heb versta ik er niks van...
Dream Theater is ook heel goed maar niet altijd progressief, wel heerlijk om naar te luisteren.
jammer aan de meeste echte zware metal is het geschreeuw. ik lees wel dingen over lyrics maar totdat ik ze gelezen heb versta ik er niks van...
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
- Frank Avezaat
- Contacteer:
Daaf Wolters schreef:Alleen cradle of filth zou er bij mij meteen uitvliegen, aangezien die lui ongeveer net zo commercieel zijn als die r&b groepjes. Heb er 4 cd's van waar ik er twee van kwijt ben.
als ik het goed begrijp vind/vond je ze dan toch leuk daaf... anders koop je die cd's niet
-
- Contacteer:
De eerste cd's van Cradle waren goed! From cradle to enslave en dergelijke. Maar de laatste tijd maken ze er idd precies een sport van om zoveel mogelijk cd's uit te geven.
Btw voor de fans van black metal: check Ancient Rites. Een Vlaamse supergroep! Liedjes als Fatherland, Lindisfarne, Victory or Walhalla.
Btw voor de fans van black metal: check Ancient Rites. Een Vlaamse supergroep! Liedjes als Fatherland, Lindisfarne, Victory or Walhalla.
Sapientiam numquam sui paenitet.
- Frank Avezaat
- Contacteer:
- Daaf Wolters
Frank, je zit er toch een beetje naast.
CoF was de band die mij oorspronkelijk bij metal kreeg, dus ooit vond ik het wel leuk, nu niet meer.
Sander,
Klopt wel ongeveer, maar live zijn de nummers van hun oude cd's ook niet de moeite waard. Kan ook komen doordat die hele groep niet live kan spelen, al is de rest van de band altijd nog beter dan dani.
Blijf het overigens grappig vinden dat die band gewoon stomweg beweert dat ze de beste black metalband zijn, terwijl ze in feite gewoon (slechte) death metal maken.
Ancient Rites? Wel eens van gehoord, ken ze verder niet. Hebben ze een website?
CoF was de band die mij oorspronkelijk bij metal kreeg, dus ooit vond ik het wel leuk, nu niet meer.
Sander,
Klopt wel ongeveer, maar live zijn de nummers van hun oude cd's ook niet de moeite waard. Kan ook komen doordat die hele groep niet live kan spelen, al is de rest van de band altijd nog beter dan dani.
Blijf het overigens grappig vinden dat die band gewoon stomweg beweert dat ze de beste black metalband zijn, terwijl ze in feite gewoon (slechte) death metal maken.
Ancient Rites? Wel eens van gehoord, ken ze verder niet. Hebben ze een website?
-
- Contacteer:
CoF is inderdaad live niet veel waard. Simpelweg omdat ze live niet kunnen spelen, maar een studiogroep zijn, of omdat ze altijd veel te dronken/stoned op het podium staan?
Het andere uiterste van live-optredens: Iron Maiden. Man, heb ze in 2003 gezien en ze klinken haast beter dan op cd. Geweldig !
Ancient rites' site: http://www.ancientrites.be . Momenteel zijn ze op tour in Spanje.
In een ander subgenre: Blind Guardian en Demons&Wizard vind ik ook super (dit laatste nevenproject van leden van Blind Guardian en vroegere zanger van Iced Earth) Het bombastische en melodieuse van Blind Guardian vind ik super.
Het andere uiterste van live-optredens: Iron Maiden. Man, heb ze in 2003 gezien en ze klinken haast beter dan op cd. Geweldig !
Ancient rites' site: http://www.ancientrites.be . Momenteel zijn ze op tour in Spanje.
In een ander subgenre: Blind Guardian en Demons&Wizard vind ik ook super (dit laatste nevenproject van leden van Blind Guardian en vroegere zanger van Iced Earth) Het bombastische en melodieuse van Blind Guardian vind ik super.
- Harnold Kikkert
Sander Laridon schreef:CoF is inderdaad live niet veel waard. Simpelweg omdat ze live niet kunnen spelen, maar een studiogroep zijn, of omdat ze altijd veel te dronken/stoned op het podium staan?
Klopt helemaal! Op Waldrock was CoF 3x suxxx.
Kumun piepel, meek sum noizz, was 40 maal zo'n beetje wat die zanger Danie (kuch) kon uitbrengen.
gr DJ Kixx

-
- Contacteer:
*gaap*
Het kan ook eens vernieuwend, zonder stramienen welke al duizende malen zijn uitgekouwd?
http://members.home.nl/insinity/home/inr/inr-index.htm
Geluid aan, elke pagina heeft een achtergrondloop
Begin maar met start complete presentation. Krijg je vanzelf een overzicht wat ik al zoal de laatse jaren heb gemaakt.
Neo Realism: Neo-Folk achtige industriele muziek
Der Heidi ist Lieb!: Industriele dance muziek
Das Ego Meines: Klassiek Industriele danszooi
Meeste achtergrondgeluiden zijn niet groter dan een kleine 400 kb, maar geven wel een leuk overzicht van wat ik zoal experimenteer
Vriendelijke groeten
Edwin Siol
P.S. als er nog werkloze managers zijn die deze zooi op het podium kunnen krijgen, dan graag contact met ondergetekende... eh bovengetekende.

Het kan ook eens vernieuwend, zonder stramienen welke al duizende malen zijn uitgekouwd?
http://members.home.nl/insinity/home/inr/inr-index.htm
Geluid aan, elke pagina heeft een achtergrondloop
Begin maar met start complete presentation. Krijg je vanzelf een overzicht wat ik al zoal de laatse jaren heb gemaakt.
Neo Realism: Neo-Folk achtige industriele muziek
Der Heidi ist Lieb!: Industriele dance muziek
Das Ego Meines: Klassiek Industriele danszooi
Meeste achtergrondgeluiden zijn niet groter dan een kleine 400 kb, maar geven wel een leuk overzicht van wat ik zoal experimenteer
Vriendelijke groeten
Edwin Siol
P.S. als er nog werkloze managers zijn die deze zooi op het podium kunnen krijgen, dan graag contact met ondergetekende... eh bovengetekende.
- Daaf Wolters
Harnold Kikkert schreef:Sander Laridon schreef:CoF is inderdaad live niet veel waard. Simpelweg omdat ze live niet kunnen spelen, maar een studiogroep zijn, of omdat ze altijd veel te dronken/stoned op het podium staan?
Klopt helemaal! Op Waldrock was CoF 3x suxxx.
Kumun piepel, meek sum noizz, was 40 maal zo'n beetje wat die zanger Danie (kuch) kon uitbrengen.
gr DJ Kixx
Was dat niet dat concert waarbij ze te laat begonnen en Dani halverwege ladderzat neerzakte op het podium? Het schijnt dat de heren op hun laatste tour hebben toegegeven dat hun performance op waldrock wel erg slecht was, maar goed op die laatste tour waren ze ook slecht, dus om nou te zeggen dat ze iets goedgemaakt hebben...
Hopen dat Dimmu het beter gaat doen, die twee worden toch vaak met elkaar vergeleken.
Ben het trouwens helemaal eens met dat stukje over maiden. heb hier een paar albums en een live cd liggen, die live cd is wat mij betreft echt beter dan de albums. Er zit live veel meer variatie in het gitaarwerk.
- Lukas Linde
Ben het zelf ook mee eens met dat over Maiden. Maar vergeet niet dat die mannen ook al jaren bezig zijn. Ze zijn begonnen in 1979 en 2 man van de orginele bezetting zitten er nog steeds bij (Steve Harris, Dave Murray). Een nummer zoals The Number Of The Beast (1982) spelen ze bij 99,9% van de concerten dus die hebben ze al tig keer gespeeld. Ze zijn dus perfect op mekaar ingespeeld en hebben een bak ervaring van heb ik jou daar. En ze hebben 3 gitaristen.
Terwijl andere beginnende bands misschien wel goed spelen maar de ervaring nog wel eens missen. Dan word net een foutje niet helemaal goed weggeslepen en klinkt het voor een moment wat rommelig. En als sommigen dan ook nog ladderzat op het podium gaan staan word het helemaal een zooitje. Persoonlijk zal ik dan zo de zaal uitlopen want daar geef ik mijn geld niet voor uit.
Het heeft niets met metal te maken maar ik ben voor 2 jaar terug eens bij een concert van The Golden Earing geweest. Die krasse knarren weten ook goed wat spelen is. Fantastisch!
Terwijl andere beginnende bands misschien wel goed spelen maar de ervaring nog wel eens missen. Dan word net een foutje niet helemaal goed weggeslepen en klinkt het voor een moment wat rommelig. En als sommigen dan ook nog ladderzat op het podium gaan staan word het helemaal een zooitje. Persoonlijk zal ik dan zo de zaal uitlopen want daar geef ik mijn geld niet voor uit.
Het heeft niets met metal te maken maar ik ben voor 2 jaar terug eens bij een concert van The Golden Earing geweest. Die krasse knarren weten ook goed wat spelen is. Fantastisch!
Laatst gewijzigd door Lukas Linde op 01-01-2011 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissie kump zo!
- *Aldert Visser*
leeftijd, leeftijd.....
luisterde o.a. naar Motorhead toen ik 12 was!
Maar op mijn 15e ging ik naar gabber feesten toe, tja best wel een verandering. Maar de scene heeft niet zo lang geduurt.....
Dus je kan wel raden waar ik nu het liefste heen ga: "Motorhead"
Voor de rest is erg veel goede hardrock/rock/metal....
Waar ik pas een hekel aan heb is R&B
en andere commercieele ruk muziek!
MOTORHEAD, the loudest band in the world...
luisterde o.a. naar Motorhead toen ik 12 was!
Maar op mijn 15e ging ik naar gabber feesten toe, tja best wel een verandering. Maar de scene heeft niet zo lang geduurt.....
Dus je kan wel raden waar ik nu het liefste heen ga: "Motorhead"

Voor de rest is erg veel goede hardrock/rock/metal....
Waar ik pas een hekel aan heb is R&B

MOTORHEAD, the loudest band in the world...

-
- Contacteer:
Louder than hell!
Wat je aanhaalt over Maiden is inderdaad een feit. Nummers als "number of the beast" "fear of the dark" "run to the hills" spelen ze altijd en ze zijn ingespeeld op elkaar.
Maar ook hun nieuwere nummers van Brave New World en Dance of Death spelen ze on-ge-loof-lijk precies. Respect voor de rockende opa's!

Wat je aanhaalt over Maiden is inderdaad een feit. Nummers als "number of the beast" "fear of the dark" "run to the hills" spelen ze altijd en ze zijn ingespeeld op elkaar.
Maar ook hun nieuwere nummers van Brave New World en Dance of Death spelen ze on-ge-loof-lijk precies. Respect voor de rockende opa's!
- Harnold Kikkert
Oh, wat heerlijk : the good old days.
Vanavond weer de allernieuwste releases, nog niet in de winkel verkrijgbaar.
Dus luisteren!
check it out http://www.metalwarehouse.nl
gr DJ Kixx
Vanavond weer de allernieuwste releases, nog niet in de winkel verkrijgbaar.
Dus luisteren!
check it out http://www.metalwarehouse.nl
gr DJ Kixx

- Harnold Kikkert
We zijn bezig
- Lukas Linde
Yep, en zonder bufferen!! Toppie!
(Mijn verzoekjes al geweest? Was wat aan de late kant
)
(Mijn verzoekjes al geweest? Was wat aan de late kant

Vissie kump zo!
- Harnold Kikkert
die komt nog ff geduld leuk dat je weer luisterd.
Volgende week draai ik Grief uut grunn ff voor je.. starks die andere
Volgende week draai ik Grief uut grunn ff voor je.. starks die andere

- Lukas Linde
Oke, ik wacht wel af
Komen die lui hier uit Nederland dan? Grief?

Komen die lui hier uit Nederland dan? Grief?
Vissie kump zo!
- Frank Avezaat
- Contacteer:
trouwens nog iets wat ik echt veel luister
JOE SATRIANI
geweldig!!!!
JOE SATRIANI
geweldig!!!!
- Lukas Linde
Frank Avezaat schreef:trouwens nog iets wat ik echt veel luister
JOE SATRIANI
geweldig!!!!
Probeer eens de cd van het gelegenheidstrio G3 op de kop te tikken. Joe Satriani, Eric Johnson en Steve Vai. 3 Gitaristen die de sterren van de hemel spelen. Is ook een DVD van uitgekomen. Schitterend gewoon.
Vissie kump zo!
- Harnold Kikkert
Frank Avezaat schreef:trouwens nog iets wat ik echt veel luister
JOE SATRIANI
geweldig!!!!
Nog zo joong en dan Joe Satriani kennen: sjappoo.
gr Harnold
-
Ik luister zelf veel naar "metal" bands zoals bijvoorbeeld deze:
Alter Bridge, Audiovent, Breaking Benjamin, Bush, Cold, Damageplan, Disturbed, Earshot, Element Eighty, Finger Eleven, Rage Against the Machine, Rammstein, Sevendust, Sloth, Skillet, Spineshank, Stereomud, Taproot, Three Days Grace, Tool, Trapt.
Op werk luister ik ook vaak (als ik 538 zat ben) op internet naar Mescino Radio op http://www.live365.com. Hier zijn ook erg veel rock/metal zenders op te vinden
Alter Bridge, Audiovent, Breaking Benjamin, Bush, Cold, Damageplan, Disturbed, Earshot, Element Eighty, Finger Eleven, Rage Against the Machine, Rammstein, Sevendust, Sloth, Skillet, Spineshank, Stereomud, Taproot, Three Days Grace, Tool, Trapt.
Op werk luister ik ook vaak (als ik 538 zat ben) op internet naar Mescino Radio op http://www.live365.com. Hier zijn ook erg veel rock/metal zenders op te vinden

- Frank Avezaat
- Contacteer:
Harnold Kikkert schreef:
Nog zo joong en dan Joe Satriani kennen: sjappoo.
gr Harnold
eej... zit al een tijdje in de (www.)rockshit(.nl) hoor

Steve Vai is ook erg lekker inderdaad
ben dan wel van een jongere generatie, maar krijg echt een kick van vele muziek van voor mijn tijd...
- Harnold Kikkert
Dat heb ik nou met The Doors <stuffmodus>
gr Harnold
gr Harnold