Tweede(derde,vierede,slik)hands autotje gezocht
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23-01-2005 00:39
- Locatie: Sterrebeek-Belgie
Ellow,
ik ben van plan met mijn zuurverdiende spaarcentjes een tweedehands autotje te kopen. De bedoeling is dat die volledig instaat voor mijn visserij. De enigste vereiste is dus dat mijn vismateriaal erin kan, dat het niet teveel verbruikt (voejeren!!), en dat het.. nog even rijdt! Blutsen en krassen, i really dont care. Heb wel maar een 1100 euro (Verzekering en taxen afgetrokken). Iemand tips hoe aan deze moeilijke zoektocht te beginnen??
THX
Pieter
ik ben van plan met mijn zuurverdiende spaarcentjes een tweedehands autotje te kopen. De bedoeling is dat die volledig instaat voor mijn visserij. De enigste vereiste is dus dat mijn vismateriaal erin kan, dat het niet teveel verbruikt (voejeren!!), en dat het.. nog even rijdt! Blutsen en krassen, i really dont care. Heb wel maar een 1100 euro (Verzekering en taxen afgetrokken). Iemand tips hoe aan deze moeilijke zoektocht te beginnen??
THX
Pieter
Back to nature
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Wat dat betreft woon je goed in België ! De okkazies zijn daar over het algemeen een stuk goedkoper dan hier in NL.
Indien je genoeg hebt aan twee zitplaatsen, zou ik gaan voor bijv een ;
Opel Combo
Citroën Berlingo
Peugeot Partner
Mocht je meer zitplaatsen nodig hebben, tsja, dan maar een grote oude stationcar, zoals bijv een Audi of Renault. Rijden er ook legio van in B, en veel meer op diesel dan hier in NL.
Natuurlijk op DIESEL, lekker goedkoop, en zuinig !
Als je een beetje netjes rijdt, moet de 1:15 tot 1:20 wel te halen zijn. Het voordeel van bovenstaande auto's is dat je heeeel veeeel kunt meenemen. Een auto is eigenlijk altijd te klein.. , een bus soms ook...
Indien je genoeg hebt aan twee zitplaatsen, zou ik gaan voor bijv een ;
Opel Combo
Citroën Berlingo
Peugeot Partner
Mocht je meer zitplaatsen nodig hebben, tsja, dan maar een grote oude stationcar, zoals bijv een Audi of Renault. Rijden er ook legio van in B, en veel meer op diesel dan hier in NL.
Natuurlijk op DIESEL, lekker goedkoop, en zuinig !
Als je een beetje netjes rijdt, moet de 1:15 tot 1:20 wel te halen zijn. Het voordeel van bovenstaande auto's is dat je heeeel veeeel kunt meenemen. Een auto is eigenlijk altijd te klein.. , een bus soms ook...
CarpeR Diem
- elco kuipers
- Berichten: 992
- Lid geworden op: 04-06-2003 02:00
Met een budget van 1100 euro is je keuze wel beperkt, kijk eens op marktplaats.nl daar staan een heleboel auto´s op.
- Koen de Been
- Berichten: 1882
- Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
- Locatie: Wosterhout
Pieter,
Ik zit zelf ook aan een auto te denken die dezelfde eisen moet hebben als jij stelt.
Ikzelf koop geen Opel Combo, te duur in z'n onderdelen en er mankeert snel wat aan die wagens.
Als je betrouwbare auto's zoekt zit ik te denken aan Toyota of Renault.
Betrouwbare auto's en niet te duur in onderhoud.
Koop vooral geen VW, die drinken mij iets te veel.
Ga ook niet boven de motorinhoud van 1.4, dat scheelt aanzienlijk in benzine als je een 1.6 of hoger neemt of onder de 1.6 blijft.
Mijn voorkeur qua auto is op het moment een Toyota Corrola, daar mankeert nooit wat aan en hij is zuinig in alle opzichten.
Ga je wagen niet bij de beuner kopen, als er wat mee gebeurt kan je naar je garantie fluiten.
Opletten waar en wat voor een auto je koopt is belangrijker dan het onderhoud. Je betaald meer bij een erkend garagebedrijf, maar je krijgt wel een fatsoenlijke en goed nagekeken auto. Ook is de service stukken beter!
Ik zit zelf ook aan een auto te denken die dezelfde eisen moet hebben als jij stelt.
Ikzelf koop geen Opel Combo, te duur in z'n onderdelen en er mankeert snel wat aan die wagens.
Als je betrouwbare auto's zoekt zit ik te denken aan Toyota of Renault.
Betrouwbare auto's en niet te duur in onderhoud.
Koop vooral geen VW, die drinken mij iets te veel.
Ga ook niet boven de motorinhoud van 1.4, dat scheelt aanzienlijk in benzine als je een 1.6 of hoger neemt of onder de 1.6 blijft.
Mijn voorkeur qua auto is op het moment een Toyota Corrola, daar mankeert nooit wat aan en hij is zuinig in alle opzichten.
Ga je wagen niet bij de beuner kopen, als er wat mee gebeurt kan je naar je garantie fluiten.
Opletten waar en wat voor een auto je koopt is belangrijker dan het onderhoud. Je betaald meer bij een erkend garagebedrijf, maar je krijgt wel een fatsoenlijke en goed nagekeken auto. Ook is de service stukken beter!
Vriendelijke groet,
Koen de Been
Koen de Been
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Elco,
als die van marktplaats.NL komt, zit je wel nog met een hoop EXTRA kosten ;
bezichtigen
BPM ? ( afhankelijk van leeftijd, zal dus niet zoveel zijn )
vervoer
keuring
nw kenteken aanvragen
etc etc
Koen,
voor 1100 Euries een auto kopen met garantie of bij een merkdealer ? Ben bang van niet hoor..... Als er al een auto word verkocht voor die centen bij een (merk)dealer, zijn het zogenaamde marge auto's, maw meenemen en niet zeuren. Garantie is geloof ik volgens de BOVAG pas vanaf een Eurie of 3500 ?
als die van marktplaats.NL komt, zit je wel nog met een hoop EXTRA kosten ;
bezichtigen
BPM ? ( afhankelijk van leeftijd, zal dus niet zoveel zijn )
vervoer
keuring
nw kenteken aanvragen
etc etc
Koen,
voor 1100 Euries een auto kopen met garantie of bij een merkdealer ? Ben bang van niet hoor..... Als er al een auto word verkocht voor die centen bij een (merk)dealer, zijn het zogenaamde marge auto's, maw meenemen en niet zeuren. Garantie is geloof ik volgens de BOVAG pas vanaf een Eurie of 3500 ?
CarpeR Diem
- Koen de Been
- Berichten: 1882
- Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
- Locatie: Wosterhout
Marco,
Met garantie bedoel ik als er iets binnen een korte tijd(maand iig) kapot gaat zonder dat het de schuld is van de bezitter van de auto.
Garantie van een merkdealer......Dat is in ieders geval niet onder de 1100 euri's.
Het aan kunnen tonen bij garantie dat het niet jouw schuld is is voor sommige een probleem omdat ze niet verstand van zaken hebben van auto's.
Helaas kunnen ze mij niet voor de gek houden, ik werk zelf in een automaterialenzaak.
Voor die 1100 euri heb je inderdaad niet veel.....Ja, goed zoeken en vragen of er iemand meegaat die verstand van auto's heeft.
Met garantie bedoel ik als er iets binnen een korte tijd(maand iig) kapot gaat zonder dat het de schuld is van de bezitter van de auto.
Garantie van een merkdealer......Dat is in ieders geval niet onder de 1100 euri's.
Het aan kunnen tonen bij garantie dat het niet jouw schuld is is voor sommige een probleem omdat ze niet verstand van zaken hebben van auto's.
Helaas kunnen ze mij niet voor de gek houden, ik werk zelf in een automaterialenzaak.
Voor die 1100 euri heb je inderdaad niet veel.....Ja, goed zoeken en vragen of er iemand meegaat die verstand van auto's heeft.
Vriendelijke groet,
Koen de Been
Koen de Been
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Koen de Been schreef:Ja, goed zoeken en vragen of er iemand meegaat die verstand van auto's heeft.
Daar geloof ik nog het meeste in met dat budget !
Of via de zusvaneenzwagerendaareenachterneefvanzijnbuurvrouwsoudstezoonz'ntweelingbroer, die ken je wel, en heeft een nieuwe auto gekocht, maar voor die oude krijgt hij bijna niets terug en kan er nog wel een paar jaar mee door !
CarpeR Diem
- Martin Post
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
- Locatie: Franeker
Hoi Pieter,
Mocht je een autotje zoeken en ben je een Frankrijkvisser overweeg dan eens het merk Renault of Citroen.
Bij auto,s van de door jou genoemde prijzen kan er natuurlijk weleens iets kapot gaan, mocht dit in Frankrijk gebeuren dan ben je in ieder geval verzekerd dat er genoeg onderdelen te krijgen zijn. Iets wat daar met andere merken weleens de lastig is. Op die manier hoef je niet enkele nachten in het weiland naast de garage te overnachten totdat de onderdelen zijn gearriveerd
Bijkomend voordeel is dat er van die merken veel tweedehands onderdelen zijn wat de kostprijs van de reparatie flink zal drukken.
Vriendelijke groet,
Martin Post
Mocht je een autotje zoeken en ben je een Frankrijkvisser overweeg dan eens het merk Renault of Citroen.
Bij auto,s van de door jou genoemde prijzen kan er natuurlijk weleens iets kapot gaan, mocht dit in Frankrijk gebeuren dan ben je in ieder geval verzekerd dat er genoeg onderdelen te krijgen zijn. Iets wat daar met andere merken weleens de lastig is. Op die manier hoef je niet enkele nachten in het weiland naast de garage te overnachten totdat de onderdelen zijn gearriveerd
Bijkomend voordeel is dat er van die merken veel tweedehands onderdelen zijn wat de kostprijs van de reparatie flink zal drukken.
Vriendelijke groet,
Martin Post
- Koen de Been
- Berichten: 1882
- Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
- Locatie: Wosterhout
Marco,
Vanonder een motorkap valt er al genoeg te zien hoe de staat van de wagen is.
Controle op de riemen,filters,pakkingen en radiateur verteld al een hoop.
De kleur en geur van de motorolie verteld veel over de staat van de motor.....Is de motorolie zwart en stinkt het verbrand....Koop die wagen dan niet.
Let daar zeker op als je een 2e hands auto koopt!
Vanonder een motorkap valt er al genoeg te zien hoe de staat van de wagen is.
Controle op de riemen,filters,pakkingen en radiateur verteld al een hoop.
De kleur en geur van de motorolie verteld veel over de staat van de motor.....Is de motorolie zwart en stinkt het verbrand....Koop die wagen dan niet.
Let daar zeker op als je een 2e hands auto koopt!
Vriendelijke groet,
Koen de Been
Koen de Been
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Koen, ik weet het !
Ik heb één zeper geladen in een periode van 15 jaar autorijden. Was wel op een auto van 9.000 Euries die ik er na een half jaar uit heb getrapt voor 4.000. Om nog maar te zwijgen over de kosten die ik in dat half jaar heb gehad.
Dat probeem heb ik tegenwoordig gelukkig niet meer ! En meer als voldoende rollend materieel...
Martin,
is idd een goede zet !, maar de Peus zoals boven eerder aangegeven is toch echt ook een Fransoos.
Pieter,
ben je er nog ?
Ik heb één zeper geladen in een periode van 15 jaar autorijden. Was wel op een auto van 9.000 Euries die ik er na een half jaar uit heb getrapt voor 4.000. Om nog maar te zwijgen over de kosten die ik in dat half jaar heb gehad.
Dat probeem heb ik tegenwoordig gelukkig niet meer ! En meer als voldoende rollend materieel...
Martin,
is idd een goede zet !, maar de Peus zoals boven eerder aangegeven is toch echt ook een Fransoos.
Pieter,
ben je er nog ?
CarpeR Diem
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23-01-2005 00:39
- Locatie: Sterrebeek-Belgie
Terug van weggeweest, druk bezig met de studies, en heb verdomme al een buis .
Alvast bedankt voor de reacties, zet mij al een beetje op weg.
Had ook eerst gedacht aan zo een klein comionetje (zoals een berlingo) maar die lijken een beetje te duur.
De vrouwvanenvriendvaneenvriendvanmijnvadersbroer verkoopt een volkswagen polo voor 750 euro; 10 jaar oud, 200.000 KM , 1.OL .
Als ik de zetels inklap moet ik misschien wel plaats genoeg zijn. Ga over een weekje of twee, na de examens, een kijken met een ''autokenner'', of is dit niet eens de moeite?
Ik dacht ook nog wat verder te zoeken, maar autokrantjse en dergelijke, laten we zeggen wanneer er sprake is van annonimiteit, valt dus zeker af te raden in die prijscategorie?
Die tip van die zwarte olie daar ben ik veel mee, bedankt!! Zijn er nog zo van die kleine niet-al-te-technische dingen waaraan een niet-autokenner toch ietwat van de staat van het voertuig kan afleiden??
Bedankt voor de tips!! Pieter
Alvast bedankt voor de reacties, zet mij al een beetje op weg.
Had ook eerst gedacht aan zo een klein comionetje (zoals een berlingo) maar die lijken een beetje te duur.
De vrouwvanenvriendvaneenvriendvanmijnvadersbroer verkoopt een volkswagen polo voor 750 euro; 10 jaar oud, 200.000 KM , 1.OL .
Als ik de zetels inklap moet ik misschien wel plaats genoeg zijn. Ga over een weekje of twee, na de examens, een kijken met een ''autokenner'', of is dit niet eens de moeite?
Ik dacht ook nog wat verder te zoeken, maar autokrantjse en dergelijke, laten we zeggen wanneer er sprake is van annonimiteit, valt dus zeker af te raden in die prijscategorie?
Die tip van die zwarte olie daar ben ik veel mee, bedankt!! Zijn er nog zo van die kleine niet-al-te-technische dingen waaraan een niet-autokenner toch ietwat van de staat van het voertuig kan afleiden??
Bedankt voor de tips!! Pieter
Back to nature
- Koen de Been
- Berichten: 1882
- Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
- Locatie: Wosterhout
Nou Pieter,
Een monteur ziet meestal wel of het wat waard is of niet......Rij eerst eens een testrondje met de wagen en oordeel eens hoe tie rijdt.
De distributiereim bevat tandjes, net als de V-riem die zorgt voor de aandrijving van de waterpomp(en andere essentieële zaken).
Je kan eens kijken of er geregeld een beurtje is gedaan aan de auto door de riemen te bekijken......Zijn de tandjes afgesleten of is de riem beschadigd dan loopt het geheel niet zo lekker
Na een tijdje loopt je een van je riemen kapot en dan heb je een probleem. Of je krijgt hem niet meer voorruit of de waterpomp van je radiatuer is finito(dan koelt de motor niet meer)......Dat kan je een hoop geld kosten helaas.
Ga echt met een autokenner kijken want dat scheelt je een miskoop.
Succes!
Een monteur ziet meestal wel of het wat waard is of niet......Rij eerst eens een testrondje met de wagen en oordeel eens hoe tie rijdt.
De distributiereim bevat tandjes, net als de V-riem die zorgt voor de aandrijving van de waterpomp(en andere essentieële zaken).
Je kan eens kijken of er geregeld een beurtje is gedaan aan de auto door de riemen te bekijken......Zijn de tandjes afgesleten of is de riem beschadigd dan loopt het geheel niet zo lekker
Na een tijdje loopt je een van je riemen kapot en dan heb je een probleem. Of je krijgt hem niet meer voorruit of de waterpomp van je radiatuer is finito(dan koelt de motor niet meer)......Dat kan je een hoop geld kosten helaas.
Ga echt met een autokenner kijken want dat scheelt je een miskoop.
Succes!
Vriendelijke groet,
Koen de Been
Koen de Been
-
- Berichten: 2415
- Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
- Locatie: Mooiste provincie van NL
Beste Pieter,
Kijk hier eens:
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/searc ... peid_EQI=b
Als je kijkt naar een auto met minder dan 120 000 km of 130 000 op de teller, heb je vaak al een goede auto waar je even mee vooruit kan. Boven de 150 000 gaan ze vaak olie verbruiken.
Kijk hier eens:
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/searc ... peid_EQI=b
Als je kijkt naar een auto met minder dan 120 000 km of 130 000 op de teller, heb je vaak al een goede auto waar je even mee vooruit kan. Boven de 150 000 gaan ze vaak olie verbruiken.
Met vriendelijke groet,
Bas Hofkens
Bas Hofkens
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23-01-2005 00:39
- Locatie: Sterrebeek-Belgie
Autootjes genoeg op die site!!! Ik laat wel eens iets weten als ik er eentje heb binnengehaald. Hopen dat ik geen pech heb, en der een rotte uitneem.
Bedankt voor de reacties.
Pieter
Bedankt voor de reacties.
Pieter
Back to nature
- Stefan Sand
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
- Locatie: Doublu U city
Rijden op diesel??
Haal je dat er wel uit t.o.v de hogere wegenbelasting? Just asking.
En een autootje op gas wat zijn daar de nadelen van?
Ben namelijk ook opzoek
Ik zat eigenlijk met het volgende: Ik ga het ding waarschijnlijk alleen voor het vissen gebruiken en sporadisch voor het vervoer van meerdere personen. Een combo oid zou daarom wel ideaal zijn. Nadeel is volgens mij echter weer dat deze zwaarder zijn (meer belasting + zuipen) en dat ze meestal een zwaardere motor hebben (nog meer zuipen).
MVG SS
Haal je dat er wel uit t.o.v de hogere wegenbelasting? Just asking.
En een autootje op gas wat zijn daar de nadelen van?
Ben namelijk ook opzoek
Ik zat eigenlijk met het volgende: Ik ga het ding waarschijnlijk alleen voor het vissen gebruiken en sporadisch voor het vervoer van meerdere personen. Een combo oid zou daarom wel ideaal zijn. Nadeel is volgens mij echter weer dat deze zwaarder zijn (meer belasting + zuipen) en dat ze meestal een zwaardere motor hebben (nog meer zuipen).
MVG SS
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
In het verleden, hééél vroeger ( vorig jaar ) hoefde je op GRIJS kenteken niet extra te betalen voor dieselen of gas.
Nu moet je als particulier daar wel veel meer voor betalen, niet interessant meer dus om bijv een combo te gaan rijden.
Om op gas of diesel te gaan rijden moet je bij een tweedehands toch wel heel wat KM maken om het verschil eruit te halen, ik denk wel een 10 tot 15 duizend KM !
Nu moet je als particulier daar wel veel meer voor betalen, niet interessant meer dus om bijv een combo te gaan rijden.
Om op gas of diesel te gaan rijden moet je bij een tweedehands toch wel heel wat KM maken om het verschil eruit te halen, ik denk wel een 10 tot 15 duizend KM !
CarpeR Diem
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
OJA, nadelen van gas ?
Kan zijn ;
Ruimte verlies door grote tank in auto
Heet worden van de motor --> verbrande kleppen
Korte actieradius --> veel tanken
Hoge wegenbelasting
Backfire --> weet 't niet zeker, maar volgens mij uitlaat naar de @$#%
Iets minder vermogen
Niet overal te verkrijgen
Kan slechter starten
... ??
Kan zijn ;
Ruimte verlies door grote tank in auto
Heet worden van de motor --> verbrande kleppen
Korte actieradius --> veel tanken
Hoge wegenbelasting
Backfire --> weet 't niet zeker, maar volgens mij uitlaat naar de @$#%
Iets minder vermogen
Niet overal te verkrijgen
Kan slechter starten
... ??
CarpeR Diem
- Stefan Sand
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
- Locatie: Doublu U city
Dus benzine gaan rijden
SS
SS
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
- Locatie: Geulle
Ik ben zelf in het bezit van een Opel Combo diesel.
Het is natuurlijk jammer dat de grijs-kenteken regeling is vervallen.
Deze auto kom ik aan de straatstenen niet meer kwijt, en je kan ze nu overal kopen voor een appel en een ei.
Voor het verschil dat ik nu zou maken door hem te verkopen kan ik nog jaren blijven rijden. Ik wil wel even melden dat deze auto zeer weinig diesel verbruikt (1:16), en als je per jaar ongeveer 15.000 km rijdt loont het nog steeds de moeite. Wegenbelasting vorig jaar: 36,- per kwartaal. Dit jaar vanaf juli: 197,- per kwartaal. Dus het verschil met de wegenbelasting van dezelfde auto op benzine is nu 100,- per kwartaal.
Nu kun je zelf uitrekenen of je dit verschil in diesel goed kunt maken.
Groeten,
Jason
Het is natuurlijk jammer dat de grijs-kenteken regeling is vervallen.
Deze auto kom ik aan de straatstenen niet meer kwijt, en je kan ze nu overal kopen voor een appel en een ei.
Voor het verschil dat ik nu zou maken door hem te verkopen kan ik nog jaren blijven rijden. Ik wil wel even melden dat deze auto zeer weinig diesel verbruikt (1:16), en als je per jaar ongeveer 15.000 km rijdt loont het nog steeds de moeite. Wegenbelasting vorig jaar: 36,- per kwartaal. Dit jaar vanaf juli: 197,- per kwartaal. Dus het verschil met de wegenbelasting van dezelfde auto op benzine is nu 100,- per kwartaal.
Nu kun je zelf uitrekenen of je dit verschil in diesel goed kunt maken.
Groeten,
Jason
- Lukas Linde
- Berichten: 912
- Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
- Locatie: ZW Drenthe
Stefan Sand schreef:Rijden op diesel??
Haal je dat er wel uit t.o.v de hogere wegenbelasting? Just asking.
En een autootje op gas wat zijn daar de nadelen van?
Ben namelijk ook opzoek
Ik zat eigenlijk met het volgende: Ik ga het ding waarschijnlijk alleen voor het vissen gebruiken en sporadisch voor het vervoer van meerdere personen. Een combo oid zou daarom wel ideaal zijn. Nadeel is volgens mij echter weer dat deze zwaarder zijn (meer belasting + zuipen) en dat ze meestal een zwaardere motor hebben (nog meer zuipen).
MVG SS
Je zou kunnen proberen dan een Combo'tje, Berlingo'tje oid op benzine op proberen te zoeken. Zo'n hele zware motor zit er niet in en het scheelt natuurlijk een boel belastingcenten. Meestal is dan zo'n ding ook nog op geel kenteken en kun je als het nodig is ook nog wat personen vervoeren.
Koop je een auto bij een garage probeer er dan altijd een nieuwe distributieriem bij af te dwingen. Tenzij ze aan kunnen tonen dat er net een nieuwe inzit. Bij de wat oudere auto's met riem loopt het hele blok in de soep mocht het ding knappen. De nieuwere motoren zijn dusdanig gebouwd dat de motor nog wel loopt maar dat het ding niet meer voorruit wil. Er is niets kapot en als die riem dan vervangen word is alles weer in orde. Bij nòg oudere auto's zit er meestal een ketting in (Duits fabrikaat in ieder geval) en die gaan jaren mee.
Vissie kump zo!