verschil tussen ontvet en vet soya???

Plaats reactie
Joost Hop

16-01-2005 16:06

Wat is het verschil tussen ontvet en vet soya???
Ik heb een recept waarin staat dat ik ontvet soya nodig heb maar in de winkel hier hebben ze aleen vette soya.
verder staat er in het recept dat ik er ook maisolie in moet doen, is dit dan niet nodig als ik vette soya gebruik???

alvast bendankt

mvg
Joost
mitsz van der kamp
Contacteer:

16-01-2005 16:51

Ontvette soja is gewoon ontdaan van de vetten (sojaolie), heeft een hoger eiwitgehalte en is witter van kleur.

Je redenatie is op zich OK. Ik durf je niet te zeggen, of het ook lukt, daar dit mixafhankelijk is. Je kunt aan je winkelier vragen of ie ontvette soja wil bestellen. Als ie een kerel is, doet ie dat gewoon. Daarbij komt, dat de soja die hij nu nog heeft liggen zeker nog van het afgelopen seizoen is en dat is met vette producten een garantie voor geen succes.

Koop dus liever ergens ontvette soja of VERSE volvette soja.

Succes ermee

mvg Mitsz
Joost Hop

16-01-2005 17:06

bedankt voor je reactie.
hoelang kan je vette soya ongeveer goed houden ???
mitsz van der kamp
Contacteer:

16-01-2005 17:30

Joost,

je moet leren ruiken aan de producten. Oude, volvette soja krijgt een muffe geur. net zoals zo'n fles olie, die je na een jaar ergens achter uit de kast haalt.oeps helemaal vergeten :oops: . De lucht aan soja is niet zo sterk, maar wel van hetzelfde karakter. ook kun je allerlei ongedierte in je melen krijgen. met name havermoutmeel is hier erg gevoelig voor.

Ruiken dus.....

Ik kan je niet zeggen, hoe lang het al in de winkel lag, op het moment dat jij het kocht.

Eenander criteruium is of het sojameel nog een beetje aan elkaar blijft hangen, als je het samenknijpt. Dat samen met een mooie romig aroma en een fijne structuur en je zit geramd.

Het allerbelangrijkste is, om de juiste leverancier te vinden voor je ingredienten. Dit kan wel eens verschillen per ingredient. Soms moet je voor het vismeel hier zijn en voor je soja weer daar. Zelf heb ik diverse leveranciers. Als je er dan 1 vind, die goed is, blijf daar dan ook kopen, totdat ie het tegendeel bewijst.

succes met je zoektocht

Mitsz
Plaats reactie