Goedemiddag mannen,
ben ff wezen vissen en er is een hoop gezegd. Ten eerste maar even ingaan op een deel van Hans z'n posting. Het was natuurlijk te verwachten, dat ik de wind een keer flink tegen zou krijgen.
Uiteraard gebruik ik de inbreng van anderen ook in mijn receptuur. Indien dat niet zou kunnen had alleen Fred Wilton met boilies mogen vissen in de geschiedenis van het karpervissen.
Wel wil ik daarbij vermelden, dat ik de afgelopen jaren heeel erg veel ingredienten heb getest, onderzocht op rolbaarheid vangkracht en -duur. Dan nog de verkrijgbaarheid en voedingswaarde, PH etc etc Dit heb ik helemaal alleen gedaan. Hierdoor heb ik dan ook een leuke database aan mogelijkheden opgebouwd als het gaat om boilieingredienten.
Neem dus gerust van mij aan Hans, dat ik op het gebied van boilies produceren mijn eigen boontjes wel kan doppen.
Wat leuke recepten zullen nog wel volgen, maar dat is in mijn positie natuurlijk ook wat lastig. Ik kan geen recepten prijsgeven, die ik ook aanbied. tenminste, dat vind ik zelf niet zo slim. Deze recepten zijn dan ook het gevolg van jaren kloten in de boilieschuur en heb ook de nodige mislukkingen meegemaakt. Te veel inzet om maar even weg te geven. Dan zou ik het vuile werk voor jou opknappen Hans.........
Dan de recepten... Het ging in dit topic om afwijkende recepturen. Uiteraard komen er dan ook (of juist!) ingredienten voorbij, die je niet veel tegenkomt in de winkels. Probeer de volgende eens:
10% kikkererwtenmeel
10% gele erwtenmeel (toko)
10% linzenmeel bruin (molenaar)
20% getoast sojameel
20% griesmeel grof
10% vitamealo
5% caseine
5% lactalbumine
5% ei albumine
5% specerijen.
Deze mix heeft geen eieren nodig. Pureer sardines/makreel uit blik met olie en al en maak hier de mix mee aan. Rollen en koken zoals gewoon.
Marco,
dank je voor de complimenten. Ook ik heb niet de indruk, dat we al klaar hoeven zijn met dit topic. Blijkt dit echter wel het geval, maakt het natuurlijk ook niet uit. Het duurt zo lang als het duren moet.
met vriendelijke groet
Mitsz