Ben benieuwd welke rig jullie zouden inzetten in de volgende specifieke situatie, reacties lees ik vanavond laat wel na het voetballen
History: verleden jaar zat ik te vissen in Frankrijk en verspeelde door losschieters helaas de nodige vissen .
Karper: Er zit een klein bestand aan dertigers, nagenoeg alle vissen hebben allemaal kei en keiharde bekken....bijna leerachtig, dit komt waarschijnlijk doordat hun voedsel voor een deel bestaat uit kreeften.
Water: Het gaat om een diepe meer met een harde bodem, water is extreem helder hier.
Obstakels: er moet redelijk zwaar gedrild worden en hiervoor worden
2 3/4 lbs hengels voor ingezet met gevlochten lijnen, de hengels zitten een beetje tussen medium en fast tapers in (vorig jaar met 2 1/4 lbs, mediumtapers gevist..is nu geen optie!)
Voeren: Er wordt gevist op de instant-manier zonder vooraf te voeren (wel in de loop van de week natuurlijk) op 1 vaste stek, we voeren zoveel mogelijk verspreid om de vissen al zwemmend te laten azen.
Dressuur: er is een matige vorm van dressuur aanwezig.
Haak: Ik ben begonnen met vissen met klauwpunthaken,maar ben daar vrij snel mee gestopt daar ik loschieters kreeg, dit om de reden dat blijkbaar de haak wel prikt maar weinig houvast had in de bek. Hierna gevist met haken met rechte punt en de weerhaak platgedrukt en dit ging al beter....maar had/heb het idee dat het beter kan.
Onderlijn:gevist met de combirig met green hornet.
Welk onderlijn van welke lengte en met welk materiaal gemaakt kunnen jullie mij in bovenstaande specifieke situatie aanraden?
ik hoor graag jullie input....ben na 23.00 uur weer thuis en verwacht op zijn minst een volle mailbox!!!

gr
Hans Brinkel