De romantiek van de winter,
Geen volk, bevroren neus, rillend in een slaapzakje, wachtend, wachtend, op die zon, wat duren die nachten lang, geen zon, alleen koning winter regeert... Ik heb voor mezelf dit jaar besloten dat het qua vissen deze winter een stuk minder wordt. Even een paar maandjes rustig aan en weer plannen smeden voor komend seizoen. Ik zal heus wel wat karperen hoor, maar meer op goed geluk dan iets anders. De drive voor dit jaar is bij mij ook helemaal weg, ik hoef niet meer van mezelf. Maar dat krijg je dan ook als je heel het seizoen lang verwend wordt en alles gewoon lukt wat je voor ogen had.
Heb trouwens de laatste weken het snoeken weer herondekt en moet zeggen dat dit een hele leuke bezigheid blijft. Lekker actief in de frisse wind rondwandelen gewapend met een plugje en genoeg waterkennis. Want het water waar ik 2 1/2 jaar al mijn energie in heb gestoken blijkt ook nog eens een zeer goed snoekwater te zijn. Heerlijk ontspannen genieten van de overvloedige muntgeur aan het water en heel de natuur daar. Blijft moeilijk om afscheid te nemen, maar het afscheid wordt zo weer wat uitgesteld. Hopen dat die biggen van weleer er nog zwemmen, het water bracht ooit een snoek voort van meer dan 20kg, helaas zwemt deze er niet meer, vertrokken naar pa en ma. Genieten, zonder doelen of drive, gewoon vissen en kijken wat er langs komt. Het gaat alweer lekker, buiten gisteren dan toen m'n maatje zijn dag had en alles ving

, nu nog hopen op hele grote (lange) jongen!